۰ نفر

روز جهانی آگاهی از بیمه و نقش ازکی و بیمیتو در این صنعت

۸ تیر ۱۴۰۰، ۹:۳۰
کد خبر: 540246
روز جهانی آگاهی از بیمه و نقش ازکی و بیمیتو در این صنعت

نقش بیمه در زندگی عموم مردم به خصوص در شرایط فعلی کشور پررنگ‌تر شده است. چون شرایط اقتصادی موجود باعث شده تا حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، تصادف، آتش سوزی، بیماری، مصدومیت، بیکاری و ورشکستگی و ... به زندگی افراد آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.

نقش مهم ازکی و بیمیتو در صنعت بیمه به مناسبت روز جهانی آگاهی از بیمه

به گزارش اقتصادآنلاین، هفتم تیر روز جهانی آگاهی از بیمه است. برای توضیح اهمیت این روز باید گفت که بیمه یک مفهوم مهم و حیاتی است؛ چون از یک طرف می‌تواند باعث بهتر‌شدن سطح زندگی مردم و سطح سلامت جامعه شود و از طرف دیگر یک فضای امن و مطمئن برای فعالیت‌های خدماتی، تولیدی، بازرگانی و... ایجاد کند.

نقش بیمه در زندگی عموم مردم به خصوص در شرایط فعلی کشور پررنگ‌تر شده است. چون شرایط اقتصادی موجود باعث شده تا حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، تصادف، آتش سوزی، بیماری، مصدومیت، بیکاری و ورشکستگی و ... به زندگی افراد آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.

این موضوع اهمیت داشتن بیمه‌های مختلف را نشان می‌دهد ولی نکته مهم‌تر، آگاهی رسانی در مورد بیمه است. آن هم در کشور ما که مفاهیم و قوانین بیمه‌ای بسیار سخت و پیچیده نوشته شده‌اند و به دلیل عملکرد نامناسب بخشی از صنعت بیمه در این سال‌ها، متاسفانه بسیاری از افراد در مورد بیمه بی‌اعتماد هستند.

حتی کسانی که بیمه‌های مختلفی را در طول زندگی خود خریداری می‌کنند، اطلاعات بسیار کمی در مورد قوانین و نحوه استفاده از آن دارند و همه این نکات باعث شده تا مردم کشور ما به بیمه به چشم یک موضوع غیر‌ضروری و یک هزینه اضافی نگاه کنند.

پس بهتر است حداقل در روز آگاهی از بیمه، کمی به اهمیت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مورد بیمه بپردازیم و فعالیت‌هایی را که در این زمینه انجام شده است بررسی کنیم.

محتوای بیمه‌ای موجود در فضای اینترنت چگونه است؟

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین ضعف‌های موجود در صنعت بیمه، عدم اعتماد عموم جامعه به این صنعت و نداشتن اطلاعات حداقلی در مورد بیمه‌ است. به طوری که تا چند سال قبل، مقاله‌های بیمه‌ای موجود در فضای اینترنت بسیار ضعیف و کلیشه‌ای بود و حتی در بسیاری از موارد، سایت‌های موجود با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین زبان ممکن، به ارائه قوانین بیمه می‌پرداختند.

در واقع تا چند سال گذشته تولید مطالب ساده و آموزشی، آخرین اولویت شرکت‌های بیمه و نمایندگی‌ها بود؛ ولی با ورود استارت‌آپ‌های بیمه‌ای و به خصوص ازکی و بیمیتو، تحول مهمی در زمینه آموزش بیمه و ساده‌سازی مفاهیم بیمه شکل گرفت.

فعالیت‌های محتوایی ازکی و بیمیتو باعث شد تا دفاتر سنتی فروش بیمه هم اهمیت محتوا را متوجه شدند و شروع به تولید محتوا کردند. در حقیقت رقابتی که آغازکننده و بازیگر اصلی آن ازکی و بیمیتو بودند، به سود کل صنعت بیمه و در حقیقت به سود مردم تمام شد.

 

2

ازکی و بیمیتو برای آگاهی از بیمه چه می‌کنند؟

سایت ازکی و سایت بیمیتو دو استارت ‌آپ مهم و باسابقه در صنعت بیمه هستند که در مسیر فعالیت خود چند هدف مهم را مدنظر قرار دادند. یکی از این اهداف که در حقیقت مهم‌ترین رسالت این دو برند بوده، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه بیمه است که ازکی و بیمیتو با همین دیدگاه از ابتدای کار، وبلاگ یا همان مجله آموزشی خود را راه‌اندازی کردند و به تولید مقاله‌های بیمه‌ای پرداختند.

در پنج سالی که از شروع فعالیت ازکی و بیمیتو می‌گذرد، در مجله‌ها و سایت‌های این دو برند مجموعا 850 مقاله آموزشی تولید شده است. در حقیقت تولیدکنندگان محتوا در ازکی و بیمیتو بیش از یک میلیون و سیصد هزار کلمه در مورد بیمه نوشته‌اند. ارزش این مطالب زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بگوییم روزانه 80 هزار کاربر از سایت و مجله‌های ازکی و بیمیتو بازدید می‌کنند و بعد از مطالعه مقاله‌های آموزشی این دو مجله، می‌توانند سوالات و نظرات خود را پرسیده و پاسخ آن را به سرعت دریافت کنند. به طوری که تا به حال بیش از 5500 دیدگاه و پرسش در مجله ازکی و بیمیتو دریافت و پاسخ داده شده است.

البته ازکی و بیمیتو به تولید محتوای متنی برای وبلاگ و سایت این دو برند محدود نشدند و تلاش کردند با تولید محتوای تصویری و ویدئویی، تا حد ممکن اطلاعات بیمه‌ای را به شکلی ساده و جذاب به مخاطب ارائه دهند. به طوری که در صفحات مجازی این دو برند و به خصوص صفحات اینستاگرام، بیش از 750 پست آموزشی در قالب عکس یا ویدئو تولید شد و این صفحات توانستند روزانه 2500 بازدید از مخاطبان خود به دست بیاورند.

در تمام مطالب تولید شده در ازکی و بیمیتو، یک اصل مهم رعایت شفافیت و صداقت بوده است؛ به این صورت که بدون تأکید روی برخی از شرکت‌های بیمه، تمام جنبه‌های این صنعت، چه مثبت و چه منفی، گفته شده است.

همچنین مرکز تماس ازکی و بیمیتو تنها مرکز بیمه‌ای کشور است که به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی خدمات مشاوره بیمه را به مردم ارائه می‌دهد. کارشناسان ازکی و بیمیتو روزانه حدود 1500 تماس را دریافت می‌کنند که در آن به سوالات بیمه‌ای مردم پاسخ داده می‌شود.

تمام این آمارها و توضیحات ارائه شده تلاش بی‌وقفه این دو استارت‌آپ بیمه‌ای را در زمینه تولید محتوا نشان می‌دهد. تلاشی که همانطور که گفتیم، کل صنعت بیمه از آن سود بردند.

چرا آگاهی از بیمه مهم است؟

طبیعی است که با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم در مورد رشته‌های مختلف بیمه، ضریب نفوذ این صنعت در کشور افزایش پیدا می‌کند.

در کنار صنعت بیمه، افراد جامعه با افزایش اطلاعات بیمه‌ای خود از بیمیتو و ازکی، می‌توانند انتخابی آگاهانه داشته باشند و با داشتن بیمه از ایجاد هزینه‌های گزاف و جبران‌ناپذیر زندگی خود جلوگیری کنند. می‌توان گفت نتیجه نهایی رونق صنعت بیمه و افزایش آگاهی مردم، بهبود کیفیت زندگی جامعه است.

پس بهتر است که در کنار ازکی و بیمیتو تمام بخش‌های صنعت بیمه، برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی از بیمه تلاش کنند.