۰ نفر

ایجاد درآمد پایدار با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبر: 536446
ایجاد درآمد پایدار با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه

بانک مهر ایران با پرداخت گسترده تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان نهادهای مختلف سعی کرده در ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار کمتر برخوردار و محروم جامعه گام بردارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از آنجایی که بانک مهر ایران یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه است و در حوزه بانکداری خرد فعالیت می‌کند، تنها امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی و با سقف مشخص را داراست. با این حال، بانک مهر ایران با تعریف طرح‌های تسهیلاتی متنوع و همچنین امضای تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی با اولویت دهک‌های پایین درآمدی انجام داده است.

تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۵۶هزار میلیارد ریال به مددجویان نهادهای مختلف حمایتی پرداخت شده است. این تسهیلات در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهایی مانند کمیته امداد خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت شده است. کارمزد این تسهیلات بین صفر تا ۴ درصد و متوسط دوره بازپرداخت آن‌ها نیز ۴۸ ماه است.

گفتنی است عمده این تسهیلات مربوط به حوزه خوداشتغالی است. در واقع بانک مهر ایران سعی کرده به جای پرداخت وام‌ در حوزه معیشتی، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.

عمده این تسهیلات در ۴ سال گذشته و در حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار برای تسهیلات‌گیرندگان پرداخت شده است. امید که این اقدامات بانک مهر ایران توانسته باشد دغدغه‌های بخشی از مردم کشور را در حوزه اقتصادی کاهش دهد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

اینفوگرافی