۰ نفر

توضیحات همتی در خصوص شایعات اخیر حوزه رمزارزها

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 528876
توضیحات همتی در خصوص شایعات اخیر حوزه رمزارزها

رییس کل بانک مرکزی در خصوص اخبار منتشر شده در مورد بستن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمز ارزی توسط بانک مرکزی طی روزهای اخیر گفت: درخواست بنده همچون گذشته این است که مردم سرمایه‌های خود را به بازاهای غیررسمی که هیچ مجوزی از نهادهای قانونی ندارند، وارد نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی درخصوص رمزهای استخراج شده در داخل کشور عنوان کرد: در مورد رمزارزهای استخراج شده در داخل هم که تکلیف روشن است و می‌توان از آن برای واردات کالا استفاده کرد.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی درخصوص مدیریت و تنظیم گری مبادلات سایر رمز ارزها یادآور شد: مدیریت و تنظیم گری مبادلات سایر رمز ارزها نیازمند بررسی همه‌جانبه، جامع و منسجم است و معتقدم پیش از هرگونه اقدام سلبی یا حتی تسهیل گری باید هماهنگی لازم بین تمام عوامل و ذینفعان ایجاد شود.

وی با تأکید براینکه این بانک درخصوص رمزارزها منفعل نبوده، تصریح کرد: برخلاف شایعات و اخبار منتشر شده، بانک مرکزی به هیچ عنوان در این حوزه منفعل نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی، ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت در راستای تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمزارزها، اقدام موثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی و تقنینی کشور، شرایط بهینه‌ای را برای کشور عزیزمان مهیا کنیم و قطعاً در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار پررنگ است.

رییس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه مذکور از انجام هر اقدام شتابزده‌ای که این روزها شایعه شده است، خودداری می‌کند.