۰ نفر

سال گذشته پرداخت شد؛

تسهیلات ٣٠٩هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران به ٥٠هزار بنگاه کوچک و متوسط

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 527194
تسهیلات ٣٠٩هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران به ٥٠هزار بنگاه کوچک و متوسط

​بانک صادرات ایران به منظور حمایت از تولید و کمک به افزایش میزان اشتغال در کشور طی سال گذشته به بیش از ٥٠ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط (SME) بالغ بر ٣٠٩ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پشتیبانی از بنگاه‌های کوچک و متوسط از سال‌های گذشته تاکنون در اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی مورد توجه بانک صادرات ایران بوده و همچنان در قالب محصولات  و طرح‌های متنوع بانکی اجرا می‌شود.
بانک صادرات ایران در سال گذشته ٣٠٩ هزار و ٥٤١ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای استمرار تولید و افزایش اشتغال در ٥٠ هزار و ٥٠٧ بنگاه‌ کوچک و متوسط پرداخت کرد.
اعطای این تسهیلات که به دو صورت پرداخت از طریق سامانه هماهنگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بهین‌یاب) و پرداخت مستقیم توسط بانک صادرات ایران به این بنگاه‌ها صورت گرفته، از سال‌های گذشته تاکنون همچنان ادامه یافته به نحوی که مجموع پرداختی‌های بانک به این بنگاه‌ها طی دو سال ٩٧ و ٩٨ به بیش از ٢٤٣ هزار میلیارد ریال رسیده و تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط دریافت کننده تسهیلات حمایتی از بانک صادرات ایران در این دو سال به ٥٧ هزار و ٦٣١ واحد بالغ گردیده است. 
بانک صادرات ایران همچنین با استفاده از ظرفیت‌های متنوع طرح طراوت در قالب اعتبارات اسنادی ریالی و همچنین طرح مانع‌زدایی و حمایت یکپارچه از تولید «محیا» برای احیای واحدهای آسیب‌دیده تولیدی بستر مناسبی را برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور ایجاد کرده است.