۰ نفر

بانک‌مرکزی در گزارشی اعلام کرد؛

رشد ۴۰.۷درصدی سپرده‌ها/ مانده کل تسهیلات به ۲۴۲۰هزار میلیارد تومان رسید

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 498941
رشد ۴۰.۷درصدی سپرده‌ها/ مانده کل تسهیلات به ۲۴۲۰هزار میلیارد تومان رسید

بر اساس اعلام بانک‌مرکزی مانده کل سپرده‌ها تا پایان مهرماه 99 به 3338 هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 40.7 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بانک‌مرکزی در گزارشی به بررسی وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان مهرماه سال ۹۹ پرداخته است.

بر این اساس مانده کل سپرده‌ها در پایان مهرماه امسال بالغ بر ۳۳۳۸ هزار میلیارد تومان بوده‌است است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۹۶۵.۵ هزارمیلیارد تومان (۴۰.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۶۲۱.۷ هزارمیلیارد تومان (۲۲.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

 همچنین بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۱۳۴ هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸.۲۴ هزار میلیارد تومان است.‌

 مانده کل تسهیلات بالغ بر ۲۴۱۹.۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۷۲۴.۹ هزار میلیارد تومان( ۴۲.۸درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۴۸۴ هزارمیلیارد تومان (۲۵درصد) افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده  ۱۵۵۷.۵ هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیوله و بویراحمد معادل ۸.۲۹ هزار میلیارد تومان است.

بانک

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۹.۸درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۰.۴ واحد درصد افزاش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۳.۴درصد و استان کهگیولیه و بویراحمد ۱۱۲.۴ درصد است.