۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فروش یک هزار و ٩۵٠میلیارد تومانی اوراق بدهی/ دست بالای بازار سرمایه در خرید اوراق بدهی

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۲
کد خبر: 486416
فروش یک هزار و ٩۵٠میلیارد تومانی اوراق بدهی/ دست بالای بازار سرمایه در خرید اوراق بدهی

طی برگزاری بیست و هفتمین حراج اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌مرکزی در مجموع یک‌هزار و ۹۵۰میلیارد تومان اوراق فروش رفت که در این بین سهم بازار سرمایه در خرید این اوراق بیش از یک هزار و 440 میلیارد تومان بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، طی برگزاری بیست و هفتمین مرحله اوراق بدهی دولتی بانک‌مرکزی، سه بانک سفارش‌های‌ خود را به ارزش ۶۰۰میلیاردتومان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی ثبت کردند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۳۷ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۴» و ۴۷۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۸» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد موافقت کرد.

همچنین سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس ۱۴۰ میلیاردتومان اوراق «اراد۵۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد و ۴۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اوراق «اراد۵۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۳ درصد را خریداری کردند.

در روز چهارشنبه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد تومان اوراق «اراد۵٧» شرکت کردند.

در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری نیز سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی ٢٣٠ میلیارد تومان اوراق «اراد۵۵» و ٢۶ میلیارد تومان اوراق «اراد ۴٩» را در نرخ‌های کشف شده در آخرین حراج خریداری کردند.

در مجموع، یک هزار و ٩۵٠ میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در این هفته به فروش رسید.

همچنین طبق اعلام بانک‌مرکزی، مرحله بیست و هشتم حراج اوراق بدهی دولتی با عرضه ۵ هزار و ٣٨٠ میلیارد تومان در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود.

اوراق بدهی