۰ نفر

بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد؛

خدمات بیمه‌ای در ایام تعطیلی کرونایی متوقف نمی‌شود

۲ آذر ۱۳۹۹، ۹:۴۴
کد خبر: 483640
خدمات بیمه‌ای در ایام تعطیلی کرونایی متوقف نمی‌شود

با قرار گرفتن خدمات بیمه‌ای در گروه خدمات ضروری و تصویب "طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹" در شهرهای کشور، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مورخ ۲۷ آبان از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا حد امکان با استفاده از سامانه‌ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات خود را از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم کنند.

در این رابطه لازم است ضمن سرعت بخشیدن به تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه دولت الکترونیک، هر دستگاه زمینه و امکان دسترسی شهروندان به سامانه های ارائه خدمات را به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم نمایند.

همچنین مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی، طی نامه‌ای بخشنامه مذکور را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد و از آنها خواست با عنایت به بخشنامه مذکور مفاد آن را با مقتضیات کاری شرکت بیمه و شبکه خدمات بیمه‌ای خود تطبیق دهند.

دراین بخشنامه تصریح شده است که صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت بیمه گذاران و زیان دیدگان بدون هر گونه تعلل انجام پذیرد .

همچنین در این بخشنامه با اعلام ضرورت کاهش مراجعات حضوری تاکید شده است که تا حد امکان ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیکی انجام پذیرد و شرکتهای بیمه تمام توان فنی و کارشناسی خود را در این زمینه به کار گیرند.