۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 520614
تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ با رویکرد شعار سال و با هدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صادراتی تدوین خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، احسان قمری گفت: بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ با رویکرد شعار سال و با هدف پشتیبانی و مانع زدایی از تولید صادراتی تدوین و توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر افزود: سال گذشته بسته حمایت از صادرات غیر نفتی با رویکرد جهش تولید اجرا شد و تلاش گردید حمایت‌های انجام شده در راستای جهش تولید صادراتی باشد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، در سال گذشته بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی و صادراتی از سرفصل‌های حمایتی مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی منتفع شدند.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال ۹۹ حمایت از احداث تجهیز و توسعه زیر ساخت‌های تجاری بوده و با تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی جهت این زیر ساخت‌ها اعم از سرد خانه‌ها، انبارهای مکانیزه، مراکز بسته بندی و سورتینگ، پایانه‌ها و مراکز نمایشگاهی گامی در تسریع و تسهیل صادرات و در نهایت جهش تولید برداشته شد.

قمری گفت: در تدوین بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ تلاش خواهد شد تا با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و همچنین پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی نسبت به کاهش هزینه‌های واحدهای صادراتی اقدام گردد.