۰ نفر

نکاتی که باید قبل از خرید درب اتوماتیک بدانید

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 485456
نکاتی که باید قبل از خرید درب اتوماتیک بدانید

دنیای مدرن امروز نیازها و خواسته‌های متفاوتی در زمینه‌های رفاهی ، بهداشتی ، اجتماعی ، آموزشی و… را نسبت به گذشته بروز می‌دهد به جهت رفع این نیازها همه روزه محصولات جدیدی با فنّاوری‌های بروزتر و امکانات بیشتر ارائه می‌گردد.

در محیط های مختلف سیستم های حفاظتی و کنترل  امنیتی از جمله درب اتوماتیک ،کرکره برقی، راهبند،جک پارکینگی  به علل زیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

نیاز روزافزون به کنترل ورود و خروج مراجعین به اماکن مختلف در

کنترل هدر رفت انرژی

مباحث معماری

مباحث زیبایی شناختی

کاهش سروصدا

مانع شدن از انتقال بیماری

افزایش سطح بهداشت عمومی با توجه به شرایط کرونا بسیار مهم است.

انواع تیغه کرکره از لحاظ جنس و عملکرد قابل مقایسه هستند:

طبق آزمایشات مزیت تیغه های کرکره  شفاف نسبت به تیغه های آلومینیومی شرح زیر می باشد:

کرکره شفاف یا پلی کربنات دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و از آلومینیوم و در صورت استفاد از ریل فولادی مقاوم تر است.

قابلیت اضافه کردن خطوط رنگی در مقاطع مختلف کرکره چه بصورت عرضی و چه بصورت طولی و چه بصورت عرضی ، مطابقت با طراحی محل نصب را دارد..

قیمت کرکره برقی شیشه ای نسبت به کرکره های دیگر بالاتر می باشد بمنظور قابلیتهایی  از جمله عدم اشتعال , ضد سرقت , ضد خش , مقاوم در برابر آسیبهای نور خورشید که دارد.

با اینکه دمای ذوب تیغه های شفاف پایین تر از آلومینیوم می باشد ولی به علت خاصیت ضد شعله تیغه های شفاف فوق در مقابل حرارت و آتش سوزی مقاومت فوق العاده ای از خود نشان میدهد و در صورت آتش سوزی از سرایت حریق جلوگیری میکند

ضخامت تیغه پلی کربنات استفاده شده در کرکره برقی ضد سرقت 6 میلی متر و دیواره های 8 میلی متری میباشد و در مقابل ضربه پتک و دیگر لوازم تخریبی مقاوم میباشد.

در هیچ نوع شرایط آب و هوایی (در مجاورت رطوبت) اکسید نمی شود.

امنیت بالاتر؛ در عین حالیکه یک حفاظ امنیتی نصب شده داریم، قابلیت رویت داخل، امنیت را به شدت بالا می برد.

مزیت تبلیغاتی؛ هنگامی که صرافی، فروشگاه و ... بسته است قابلیت رویت به مشابه یک تابلوی تبلیغاتی برای کارشما است.

تیغه کرکره آلومینیومی تولید و نصب کرکره آلومینیوم هوشمند تیغه از 3 نوع شمش یا پیلیت استفاده می شود که نوع اول آن استاندارد یا به اصطلاح فابریک می باشد، نوع دوم سرشاخه یا دی سی می باشد که بعضی از شرکت ها از آن استفاده میکنند و بصورت ذوب کردن ضایعات مازاد تیغه آلومینیوم و ساخت مجدد آن تولید می شود که از جهت ماندگاری رنگ،صدا و استقامت در حد پایین تری نسبت به نوع فابریک دارد. نوع سوم تیغه که به هیچ عنوان توصیه نمیشود تولید و نصب کرکره آلومینیوم هوشمند تیغه ضایعات است که برخی از تولید کنند گان با ذوب انواع آلومینیوم و لوازم آشپزخانه آلومینیومی اقدام به تولید کرکره می نمایند،که ما به هیچ وجه این نوع تیغه را پیشنهاد نمی کند چرا که این نوع تیغه علاوه بر صدای زیاد و عدم ماندگاری رنگ هرگز از استقامت خوبی برخوردار نبوده و در مورد استفاده در پارکینگ یا فروشگاه خطر آفرین می باشد

درب اتوماتیک از لحاظ نوع عملکرد و ظاهرانواع مختلفی دارد .

ترتیب عملکرد درب اتوماتیک به شکل زیر است :

ابتدا از سنسورها یا چشمی هایِ داخلی و بیرونی به اپراتور فرمان صادر می گردد.

 درب اتوماتیک با حرکت عابرین در زمان ورود و خروج از این سنسور ها فرمان گرفته و این فرمان را به برد های پردازش کننده (کنترل باکس) منتقل می­ کنند.

سپس کنترل باکس نیز فرمانی به موتور الکترونیکی دراتوماتیک ، مبنی بر شروع به کار و گردش صادر می کند. و تا زمانی که در اتوماتیک به طور کامل عمل کند و به انتهای مسیر حرکت خود برسد.

این گردش توسط الکتروموتور ادامه پیدا خواهد کرد.

پس از اینکه لت متحرک درب به انتهای مسیر خود رسید موتور از گردش ایستاده، عابرین عبور می کنند.

پس از عبور آنها ، مجدداً فرمان گردش به حرکت عکس قبلی توسط کنترل باکس به موتور ارسال می شود. الکتروموتور هم با گردش عکس قبلی شروع به بستن لت های متحرک کرده و تا زمان بسته شدن کامل درب اتوماتیک گردش ادامه خواهد داشت.