۰ نفر

رای بدوی پرونده قطعی شد؛

جزئیات پرونده لوازم خانگی بوش

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 483509
جزئیات پرونده لوازم خانگی بوش

با عدم‌اعتراض بموقع وزارت صمت به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده تمدید ثبت سفارش ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی، رأی بدوی پرونده قطعی شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس اسناد ارسالی وزارت صمت، دیوان عدالت اداری با شکایت صاحب کالا در خصوص تمدید ثبت سفارش و تأکید بر حقوق مکتسبه، اقدام به صدور رأی بدوی در اوایل سال 1398 کرده است.  ثبت سفارش محموله مذکور  مربوط به اوایل سال 97 و ممنوعیت واردات کالای گروه چهار نیز تقریباً مربوط به همان بازه زمانی (خرداد ماه سال 1397) بوده است.

گفتنی است، در اردیبهشت سال قبل رأی بدوی توسط شعبه سوم و در مرداد ماه همان سال رأی تجدیدنظر توسط شعبه پنجم دیوان عدالت اداری در خصوص این پرونده صادر شده است، بر این اساس با ابلاغیه وزیر صمت در دی ماه سال قبل، به زیرمجموعه‌های تابع وزارت صنعت از جمله دفتر مقررات و معاونت حقوقی، فرایند تمدید ثبت سفارش در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، وزارت صمت تنها اقدام به ارائه اسناد و آرای بدوی دیوان عدالت اداری نموده است، اما در ادامه جزئیات رأی تجدیدنظر پرونده مذکور قابل مشاهده است. در این رأی یک نکته بسیار مهم وجود دارد، با عدم اعتراض بموقع (در مدت قانونی 20روزه) از سوی وزارت صمت رأی بدوی شکایت صاحب کالای لوازم خانگی قطعی شده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

در رأی تجدیدنظر آمده است، با توجه به اینکه تاریخ تقدیم دادخواست تجدیدنظر 23 تیر ماه سال 1398 بوده و با این وصف تجدیدنظرخواهی خارج از مهلت بیست‌روزه مقرر در قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری است، رد دادخواست تجدیدنظر صادر و اعلام می‌گردد.

به‌عبارت ساده وزارت صمت، 5 روز بعد از مهلت بیست‌روزه مقرر در قانون به حکم بدوی اعتراض کرده است.

گفتنی است، میان اسناد ارسالی وزارت صمت، برای شفاف‌سازی ماجرای مجوز تمدید ثبت سفارش کالای گروه چهاری، تنها رأی بدوی وجود داشت.