۰ نفر

یک عضو اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

ریشه افزایش نرخ ارز اقتصادی نیست/ اصلاح قیمت دلار با تعدیل شرایط تجاری

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 442066
ریشه افزایش نرخ ارز اقتصادی نیست/ اصلاح قیمت دلار با تعدیل شرایط تجاری

یک عضو اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر بی‌اقتصادی بودن دلیل افزایش نرخ ارز گفت: با ثبات شرایط تجارت خارجی قیمت دلار نیز اصلاح خواهد شد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سیدرضی حاجی‌آقامیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت ارز طی روز‌های اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت دلار در این مدت به جز ارتباط آن با افت بهای نفت، ریشه اقتصادی دیگری ندارد و این جهش نرخ درواقع به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها، و نیز افت تجارت خارجی و درآمد ارزی به وجود آمده است.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در همین مدت، افزایش تقاضا برای ارز با توجه به کاهش درآمد‌های ارزی باعث رشد قیمت دلار شد که البته رییس کل بانک مرکزی نیز این تغییر صعودی نرخ ارز را غیرمنطقی و متاثر از شرایط بد تجاری اعلام کرده است.

حاجی‌آقامیری به تسهیل روند صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: درحال حاضر شرایط به نسبت یک ماه گذشته روند روبه بهبودی دارد چراکه مرز بسیاری از کشور‌ها با رعایت موارد بهداشتی باز شده و تجارت با ایران را از سرگرفته‌اند؛ از این رو انتظار می‌رود با بازگشت ثبات به وضعیت تجاری کشور و تعدیل شرایط فعلی، قیمت دلار نیز اصلاح شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که ویروس کرونا در کنار شرایط تحریمی موجود اوضاع را دوچندان بد کرده و درصورت حل این معضل، همچنان درگیر مسئله تحریم هستیم و نباید انتظار زیادی برای تغییر نرخ ارز داشته باشیم.