۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

درخواست اتاق اصناف مبنى بر تعویق مالیات‌ها تا پایان خرداد/ ضرورت تسریع در پرداخت بیمه بیکارى

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 433141
درخواست اتاق اصناف مبنى بر تعویق مالیات‌ها تا پایان خرداد/ ضرورت تسریع در پرداخت بیمه بیکارى

رییس اتاق اصناف تهران ضمن درخواست تعویق در پرداخت مالیات‌ها تا پایان خرداد ماه، تاکید کرد: بیمه بیکاری باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود تا باعث از دست رفتن نیروی کار نشویم.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ قاسم نوده فرهانى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به عدم امکان بازگشایى برخى مشاغل اشاره کرد و افزود: بر اساس دستور ستاد مقابله با کرونا، واحدهای داخل پاساژها فعلا تا اطلاع بعدی تعطیل هستند، اما با توجه به اینکه عمده اصناف در این بخش قرار دارد باید فکر اساسی راجع به آن شود.

رییس اتاق اصناف تهران به مشکل اصناف در زمینه پرداخت مالیات و بیمه اشاره کرد و گفت: اگرچه ما توقع بخشودگى مالیاتى نداریم اما بخش عمده‌ای از کسب‌و‌کار‌ها در نتیجه این بیماری آسیب دیده‌اند؛ لذا در خصوص مالیات‌ها، با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان امور مالیاتی خواستار تعویق پرداخت تا ۳۰خرداد شده‌ایم اما فعلا جوابى دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین درباره پرداخت حق بیمه در این شرایط اظهار کرد: تا کنون براى ۱۰ گروه صنفی مهلت پرداخت حق بیمه داده شده، این درحالیست که همه صنوف متاثر از این بیمارى با مشکل کاهش درآمد، بیکارى، چک و حقوق کارکنان مواجه شده‌اند که باید به آن توجه کرد.

نوده فرهانى در پایان تاکید کرد: در این شرایط پرداخت هرچه سریع‌تر بیمه بیکاری الزامی است تا شاهد تعدیل نیرو در هیچ صنفی نباشیم.