۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بدعهدى دولت در تخصیص ارز براى واردات برنج/ معطلى ٢٥٠هزار تن برنج در گمرکات کشور

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبر: 424838
بدعهدى دولت در تخصیص ارز براى واردات برنج/ معطلى ٢٥٠هزار تن برنج در گمرکات کشور

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ضمن گلایه از عملکرد بانک مرکزى و وزارت صمت در تخصیص ارز براى واردات، از معطلى حدود ٢٥٠هزار تن برنج در گمرکات خبر داد و تاکید کرد: دولت براى تامین نیاز بازار شب عید باید هرچه سریع‌تر برای ترخیص این کالا اقدام کند.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ مسیح کشاورز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به مشکلات موجود براى واردات برنج اظهار کرد: متاسفانه وعده‌هاى بانک مرکزى و وزارت صمت در خصوص اختصاص ارز دولتى براى واردات اقلام اساسى، همچنان براى واردات برنج محقق نشده است.

کشاورز افزود: در حال حاضر حدود ٢٥٠ هزار تن برنج در گمرک معطل تخصیص ارز است؛ از این رو انتظار داریم براى جلوگیرى از نوسان قیمت و تنظیم بازار شب عید، دولت با سرعت بیشترى کارها را انجام دهد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اهمیت این کالا تصریح کرد: برنج کالایى است که امنیت غذایی کشور را تامین مى کند و بعد از نان، دومین کالاى پرمصرف خانوارهاى ایرانى است، بر همین اساس طى نامه‌ای که به معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم، خواستار رسیدگى به رفع تعهد بانک مرکزى و وزارت صمت در خصوص تامین ارز این کالا هستیم.

کشاورز ادامه داد: اگرچه واردکنندگان طبق تعهدى که داشتند، کسرى برنج کشور را تامین کردند اما به خاطر بدعهدى دولت نمى‌توانند به واردات ادامه دهند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج به شرایط تحریمى کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتى که در تجارت خارجى وجود دارد، دولت باید از فشارهاى داخلى که بر دوش تجار وجود دارد کم کند تا ما هم بتوانیم برای واردات سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.