۰ نفر

فرصتی برای جایگزینی درآمدهای نفتی

اسنوا جای خود را در توسعه اقتصاد یافته است

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۶:۴۰
کد خبر: 422600
اسنوا جای خود را در توسعه اقتصاد یافته است

صنعت تولید لوازم خانگی یک صنعت پیشران و قابل اتکا در بستر اقتصادی جامعه است و در حالی که کشور به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت می‌کند، اسنوا جایگاه خود را برای سهمی از توسعه دانش بنیان اقتصاد کشور، یافته است.

کاهش فروش نفت خام ایران در سال های اخیر به دلیل تحریم های اقتصادی ایالات متحده، بسیاری از پژوهشگران اقتصادی را برای جایگزین کردن درآمد حاصل از فروش نفت در نظام اقتصادی کشور به فکر فروبرده است و این در حالی است که گروه صنعتی انتخاب (شرکت مادر اسنوا) به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی در کشور نشان داده، صنعت تولید لوازم خانگی یک صنعت پیشران و قابل اتکا در بستر اقتصادی جامعه است.

WhatsApp Image 2020-03-06 at 06.40.16

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه انتخاب،  اختراع و به کار گرفتن وسایل و ابزارهای ساده و اولیه در دوران پیش از تاریخ، سرآغاز گسترش فعالیت‌های صنعتی برای تامین نیازهای خانگی انسان شد و امروزه در بین تعداد انبوه نیازهای ضروری زندگی، لوازم خانگی از نظر گستردگی و ضرورت استفاده از آنها اهمیت و حساسیت خاصی دارد و گسترش این لوازم برای تامین رفاه بیشتر بشر در سال‌های اخیر نشان داده که صنعت تولید لوازم خانگی نه تنها یک صنعت پیشران اقتصادی است، بلکه نقش مهمی در اشتغالزایی و درآمد ملی دارد.

در حقیقت یکی از مهم ترین اهداف توسعه تولیدات لوازم خانگی توسط گروه صنعتی انتخاب نیز ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی پایدار در کشور بوده و با پیشرو بودن در این صنعت می توان حجم زیادی  از اشتغال موجود در صنایع مرتبط با این گروه را به سرمایه‌گذاری‌های آن، متصل کرد. به همین دلیل یکی دیگر از مزیت‌های توسعه صنایع تولید لوازم خانگی در کشور به ارتباط گسترده این صنایع با دیگر صنایع فعال کشور باز می‌گردد و این همکاری باعث اتصال صنایع متفاوت و مرتبط با یکدیگر شده و زنجیره تامین و ارزشی قدرتمند را برای تحرک کامل صنعت لوازم خانگی شده است.

سرمایه گذاری گروه صنعتی انتخاب در حوزه تولید لوازم خانگی در کشور، باعث گردید که بسیاری از مجموعه‌های کوچک صنعتی که تا پیش از این با ظرفیت‌های قابل توجهی به فعالیت در بازار لوازم خانگی می‌پرداختند، امروزه برای ادغام با گروه صنعتی انتخاب اقدام کرده و توانسته‌اند تا با بهره‌گیری از ظرفیت اسنوا در تحقیق و توسعه، تولید، توزیع و پشتیبانی، تولید خود را در سطح جدیدی قرار دهند.