۰ نفر

رییس اتاق ایران و ترکیه در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

معطلی ٥٠٠کامیون حمل بار در مرز ترکیه/ احتمال بازگرداندن کامیون‌ها از مرز وجود ندارد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبر: 420814
معطلی ٥٠٠کامیون حمل بار در مرز ترکیه/ احتمال بازگرداندن کامیون‌ها از مرز وجود ندارد

رییس اتاق مشترک ایران و ترکیه با اشاره به بسته شدن مرز کشورهاى همسایه بر روى کالاهاى ایرانى تاکید کرد: هیچ کامیونى از مرز ترکیه به کشور باز نمى‌گردد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ مهرداد سعادت دهقان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین از تلاش اتاق بازرگانى ایران و ترکیه براى بازکردن مرز این کشور براى ورود کالاهاى ایرانى خبر داد و افزود: از رایزن بازرگانى ترکیه دعوت کرده ایم تا بتوانیم براى ورود کالاهایمان به این کشور و ترخیص کالاهاى وارداتى از ترکیه به راه حل مشترک برسیم و این موضوع طى امروز و فردا تعیین تکلیف خواهد شد.

سعادت ادامه داد: ما در خصوص ورود مسافران به ترکیه یا انجام تست کرونا براى راننده کامیون ها بحثى نداریم، اما کامیون هاى حمل بار و ترانزیت ها مشکلى در زمینه بیمارى کرونا ندارند ضمن اینکه ما بازار ترکیه را به راحتى به دست نیاورده ایم که بخواهیم از دست دهیم و به خریداران خود در این کشور تعهد داریم.

رییس اتاق ایران و ترکیه با اشاره به میزان بالاى کامیون هاى مانده در مرز اشاره کرد و گفت: بیش از ٥٠٠کامیون حمل بار در مرز ترکیه وجود دارد و بسیارى از کالاهاى ما نیز در بنادر ترکیه مانده اند، بنابراین تعیین تکلیف این کالا در شرایط فعلى در اولویت قرار دارد.

او تاکید کرد: اینکه گفته مى شود کامیون هاى لب مرز به کشور بازگردانده مى شود را تکذیب مى کنم چرا که ما تعهد داریم و تمام تلاش ما این است که مرز ترکیه به روى کالاهاى ایرانى باز شود، بنابراین احتمال بازگرداندن این کامیون ها به کشور وجود ندارد.

رییس اتاق ایران و ترکیه درباره آینده تجارت دو کشور تصریح کرد: مبادلات ایران با ترکیه در حال انجام است و فقط درخصوص تحویل بار مشکل داریم بنابراین نمى توانیم بگوییم حجم تجارت دو کشور تا پایان سال کاهش مى یابد، ضمن اینکه درصورت باز شدن مرز مبادلاتمان با ترکیه به روال عادى بازخواهد گشت.