۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى تهران اعلام کرد؛

ضرورت اقدام عاجل دولت در تعیین تکلیف کالاهاى رسوب شده در گمرک/ رشد ٢٤٣هزار میلیارد تومانى نقدینگى در شش ماه٩٨

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 409542
ضرورت اقدام عاجل دولت در تعیین تکلیف کالاهاى رسوب شده در گمرک/ رشد ٢٤٣هزار میلیارد تومانى نقدینگى در شش ماه٩٨

با اشاره به ترخیص نشدن حدود ٢٠٠کانتینر محصولات آرایشی و بهداشتی در گمرک که بیش از ٩ ماه از ورود آن گذشته تاکید کرد: دولت باید اقدامی عاجل در خصوص انباشت کالاها در گمرکات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ مسعود خوانساری امروز و در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خواستار دو اقدام عاجل دولت درباره جلوگیری از رسوب کالاها در گمرکات و فشار مالیاتی بر بنگاه‌ها شد و اظهار کرد: دولت باید در زمینه کالاهاى ترخیص نشده از گمرک اقدامات عاجلى انجام دهد و ما در این زمینه مکاتبات مختلفی را با معاون اول رییس جمهور و برخی وزرا داشته ایم.

او ادامه داد: به طور مثال بیش از ٩ ماه است که حدود ٢٠٠ کانتینر محصولات آرایشی و بهداشتی به خاطر بوروکراسى بانکى در گمرک رسوب کرده که در صورت عدم ترخیص فاسد می شوند؛ بانک مرکزی می گوید با ترخیص این کالاها ارز از کشور خارج می شود و ما می گوییم کدام فروشنده خارجی است که ارز خود را نگرفته باشد و با ادامه این وضع تنها مواد فاسد می شوند.

خوانسارى درباره دومین اقدام ضرورى دولت توضیح داد: فشار مالیاتى بر بنگاه ها دومین موضوعى است که دولت سریعا باید به آن رسیدگى کند، در این راستا خواستار آن هستیم که به شکایات بنگاه ها درباره فشارهای مالیاتی رسیدگی شده و اگر اجحافی صورت گرفته حتما اصلاح شود زیرا به تولید ضربه خواهد زد.

به گفته رییس اتاق بازرگانى تهران، نقدینگی در ٦ ماهه نخست امسال، با رشد ٢٤٣ هزار میلیارد تومانى به ٢هزار و ١٢٦ هزار میلیارد تومان رسیده است.

افزایش بودجه شرکت هاى دولتى یعنى شکست خصوصى سازى

خوانساری به بودجه شرکت هاى دولتى طى سال هاى اخیر و رشد چشمگیر آن در بودجه ٩٩ اشاره کرد و گفت: کل بودجه شرکت های دولتی در سال ۷۰ حدود ۱۲۰۶ میلیارد تومان بود، اما این رقم در بودجه امسال به ۱۴۸۴ هزار میلیارد تومان رسیده که این یعنى ۶۳۰ درصد افزایش داشته است.

این فعال بخش خصوصى تاکید کرد: رشد بودجه شرکت های دولتی یعنى شکست خصوصی سازی؛ چراکه اگر خصوصی سازی درست بود شاهد این رشد نبودیم.