۰ نفر

رییس سازمان توسعه تجارت؛

100میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شد

۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۹
کد خبر: 399685
100میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شد

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: برای تصاحب رقم یکصد میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمید زادبوم شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشتیم و امسال برای ارتقای این رقم به یکصد دلار عزم خود را جزم کرده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به سبد وارداتی کشورهای همسایه می توانیم برای تصاحب بخش زیادی از این سبد برنامه ریزی کنیم. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه صادرکنندگان گفت: وارد کردن ارز توسط این فعالان اقتصادی بسیار ارزشمند است. 

زادبوم با اشاره به اینکه ۷۰ درصد واردات کشورمان کالاهای واسطه ای است گفت: صادرات، خونی در شریان تجارت خارجی ما است و اگر صادرات و ارزآوری نباشد قادر به خرید کالاهای مورد نیاز صنایع نیستیم. 

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: کنترل های وارداتی و صادراتی اعمال شده در یکسال گذشته برای کشور ضروری بوده و این تصمیم ها اگرچه عاری از مشکلات نیست اما برای تنظیم وضعیت کشور ضروری است. 

وی با بیان اینکه از بازرگانان کشور حمایت می کنیم گفت: تجار نیز باید رفتارهای انقلابی داشته و به قوانین و تصمیم های دولت احترام بگذارند. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم جدید این وزارتخانه برای بازگشت ارز کشور گفت: به زودی تصمیم های خوبی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته می شود. 

زادبوم با بیان اینکه صادرات و ارزآوری در شرایط کنونی دشوار است تاکید کرد: توجه همگانی به سمت صادرات غیرنفتی است و باید در این حوزه همت بیشتری داشته باشیم. 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که تحریم ها دایمی است افزود: انرژی و ظرفیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به دولت دلگرمی می دهد. 

رییس سازمان توسعه تجارت به برندسازی و یکپارچه سازی واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: صنایع خرد و تولیدکننده های پراکنده را در صورت تجمیع و یکدست شدن حمایت می کنیم.