۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تخلف برخی مغازه‌داران از قیمت مصوب تخم‌مرغ/ ضرورت نظارت بیشتر مسئولان بر بهای کالا و خدمات

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
کد خبر: 398328
تخلف برخی مغازه‌داران از قیمت مصوب تخم‌مرغ/ ضرورت نظارت بیشتر مسئولان بر بهای کالا و خدمات

به رغم پیگیری‌های بازرسان ستاد تنظیم بازار و اتاق اصناف از عدم تغییر قیمت‌ کالا‌ها به بهانه جهش نرخ بنزین، بهای برخی اجناس دور از چشم نهادهای ناظر گران شده و دامنه افزایش آن در سطح شهر تهران متفاوت است.

به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از این کالا‌ها تخم‌مرغ است؛ اگرچه نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ ۱۷هزار و ۸۰۰تومان تعیین شده اما چیزی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد با قیمت مصوب فاصله دو تا پنج هزار تومانی دارد.

بنابر گزارش‌های میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین، در حال حاضر قیمت هر شانه تخم‌مرغ در مغازه‌های مرکز شهر تهران بین ۱۹ تا ۲۲هزار تومان متغیر است.

در این راستا سعید درخشانی رییس اتحادیه سوپرمارکت‌ها اظهار کرد: اگرچه نرخ مصوب این کالا ۱۷۸۰۰تومان تعیین شده اما کسی به این قیمت‌ها توجهی نمی‌کند و هر شانه تخم‌مرغ بین ۱۹ تا ۲۰هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

به گفته درخشانی، فرا رسیدن فصل سرما و کمبود عرضه از عمده دلایل افزایش قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر بوده و تغییر بهای این کالا ارتباطی با افزایش نرخ بنزین ندارد.

بر اساس این گزارش، از آنجا که شرایط اقتصادی حال حاضر کشور بستر مناسبی برای سوء استفاده افراد سودجو به وجود آورده، ضرورت دارد تا نهاد‌های ذیربط با دقت عمل بیشتری بر قیمت اجناس نظارت کنند.