۰ نفر

طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 371187
طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود

در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق می‌گذرد،‌ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است که برخوردها با فروشندگان کالای قاچاق در سال جاری به صورت جدی انجام نشده و شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران میزان قاچاق پوشاک را سالانه بین ۲.۷ تا ۳ میلیارد دلار عنوان کرده است. در چنین شرایطی تولیدکنندگان پوشاک در ایران بارها خواستار برخورد با فعالیت فروشندگان پوشاک قاچاق شدند تا این‌که در نهایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاییز سال گذشته اعلام کرد که از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷، با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تمام فروشندگان برندهای بدون مجوز رسمی پوشاک، برخورد قاطع می‌شود.

در پی اجرای این طرح، اواخر دی ماه سال گذشته مجید نامی - عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران - از صدور حدود ۱۰۰ اخطار کتبی در فاز اول اجرای طرح مبارزه قاچاق پوشاک در سطح عرضه برای فروشگاه‌های متخلف خبر داد اما بعد از گذشت حدود هفت ماه از اجرای این طرح، این عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه با صدور اخطار کتبی به شکلی که در سال گذشته اجرا می‌شد، تقریباً متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر گزارش تخلفات ارائه می‌شود و تذکراتی نیز به متخلفان اعلام می‌شود، اما برخوردها به صورت جدی انجام نمی‌شود.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، یکی از نشانه‌های توقف برخورد جدی با متخلفان این است که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.

نامی با بیان اینکه واردکنندگان پوشاک قاچاق به دلیل سود بالا از این کار دست نمی‌کشند، تصریح کرد: این افراد با استفاده از نفوذ خود به دنبال راه‌های جدید برای واردات و عرضه پوشاک قاچاق در کشور هستند.

وی در پایان با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه نتایج خوبی داشته، خاطرنشان کرد که باید پیگیری‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.