۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

کولرگازی یک‌ساله 50درصد گران شد/ کاهش میزان تقاضا نسبت به سال گذشته

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 357594
کولرگازی یک‌ساله 50درصد گران شد/ کاهش میزان تقاضا نسبت به سال گذشته

رئیس انجمن لوازم خانگی ایران گفت: قیمت کولرگازی طی یک سال حدود 50 درصد گران شده و بر همین اساس میزان تقاضا نیز کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حبیب الله انصاری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش قیمت تمام محصولات لوازم خانگی بیان کرد: با توجه به گرانی لوازم خانگی و از جمله کولرگازی، مردم تعمیر این محصولات را جایگزین خرید آن کرده‌اند.

انصاری به لغو ممنوعیت واردات کولرگازی اشاره کرد و افزود: با توجه به بالا بودن هزینه تولید، محدودیت تولید کولرگازی در کشور وجود دارد و به دلیل جلوگیری از کمبود این محصول طی ماه‌های گذشته واردات آن از سرگرفته شد.

رئیس انجمن لوازم خانگی ایران هشدار داد: کولر گازی با حجم بالایی از طریق مرز وارد کشور می‌شود که بسیاری از این محصولات کالای اصل نیستند، بنابراین توصیه می‌کنیم کولرگازی را از شرکت‌های معتبر و دارای خدمات پس از فروش بخرند.

انصاری درباره رنج قیمتی این محصول توضیح داد: قیمت کولرگازی بر حسب توان مصرفی متفاوت است، به طور مثال کولر 7000 در بازار حدود دو تا سه میلیون و کولر 36هزار تا 26میلیون تومان هم به فروش می‌رسد.

او در پایان به کاهش میزان تقاضا برای کولرگازی در پی افزایش قیمت اشاره کرد و گفت: فصل خرید کولر گازی آغاز شده اما تا کنون بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تقاضا نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش داشته است.