۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

لحظه به لحظه با انتخابات پارلمان بخش خصوصی/ احتمال رکورد آراء انتخابات

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 339074
لحظه به لحظه با انتخابات پارلمان بخش خصوصی/ احتمال رکورد آراء انتخابات

امروز انتخابات نهمین دوره اتاق های بازرگانی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، این انتخابات برای تعیین 40نفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حال انجام است و بر اساس آمار، 14هزار و 900نفر از اعضای اتاق بازرگانی می‌توانند در رای‌گیری شرکت کنند.

مراسم انتخابات اتاق بازرگانی تهران از ساعت 8صبح تا  19 در هتل لاله دانجام می‌شود و تاکنون آقایان محمد لاهوتی، سیدرضی حاجی آقامیری، علا میرمحمد صادقی، مجیدرضا حریری، مسعود خوانساری، پدرام سلطانی، محمدرضا بهزادیان، اسدالله عسگراولادی و علی نقی خاموشی از اولین نفراتی هستند که در رای‌گیری شرکت کرده‌اند.

یداله صادقی، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، دقت و صحت انتخابات را افزایش داده ومنجر به صرفه جویی در زمان می‌شود.

وی ادامه داد: به هر حال تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در اتاق بازرگانی وجود داشته، هرچند انتخابات دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگانی تهران به صورت نیمه الکترونیکی انجام شد اما این دوره به صورت کاملا الکترونیکی برگزاری انتخابات را شاهد هستیم.

ابراهیم بهادرانی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران نیز در همین راستا بیان کرد: حدود یک ساعت از آغاز رای گیری انتخابات اتاق بازرگانی تهران می‌گذرد و اگرچه  رای گیری همچنان ادامه دارد، اما تا کنون  ۲۷۴ نفر رای خود را به صورت الکترونیکی ارایه کرده‌اند.

او  همچنین در خصوص افرادی که مشکل ارایه رای داشته‌اند، گفت: برخی از افراد ممکن است شرایط تعیین شده از سوی هیات عالی نظارت مبنی بر دارا بودن اعتبار  ۱۸ ماهه برای کارت های عضویت و ۱۲ ماهه برای کارت بازرگانی را نداشته باشند و بنابراین اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران اضافه کرد: یکی از الزامات رای‌دهندگان این است که نسبت به تسویه حساب مالیاتی و بیمه‌ای خود اقدام کنند، یعنی چنانچه افراد تسویه مالیاتی کرده باشند، می‌توانند به تمدید کارت‌های بازرگانی و عضویت اقدام و در این دور شرکت کنند.

تا ساعت ١٢ظهر، ١٣٣٠نفر راى خود را ثبت کردند

ابراهیم بهادرانی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز و در تهران، ۱۳۳۰ نفر در انتخابات شرکت کرده و رای خود را در صندوق های رای انداخته‌اند.

وى ادامه داد: البته به دلیل این که نیمه روز است و برخی فعالان اقتصادی در محل کار خود هستند، تعداد کمتری مراجعه کرده‌اند اماامیدواریم در ساعات پیش رو افراد بیشترى وارد عرصه شوند.

وی اظهار کرد: نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران هم اکنون با نظم و ترتیبی که شاهد آن هستیم، در حال برگزاری است و مشکل خاصی وجود ندارد.

02

حضور فعالان بخش خصوصی در هتل لاله در ساعات میانی انتخابات

کارت بازرگانی مسعود خوانساری هیچ ایرادی ندارد

بهادرانی در مورد شبهاتى که نسبت به کاندیداتوری مسعود خوانساری، رئیس دوره فعلى اتاق بازرگانی تهران و کارت بازرگانی وی مطرح شده است، تاکید کرد: مطابق با ماده ۱۳۶ قانون تجارت، بسیاری از شرکت ها و افرادی که برای پذیرش مسئولیت انتخاب می‌شوند، برای دو سال مسئولیت می‌پذیرند و باید هر دو سال یکبار مجمع برگزار شود و مدیرعامل تعیین می‌شود.

او اضافه کرد: اما قانون تجارت می گوید تا زمانی که فرد جدیدی معرفی نشده باشد، افرادی که از پیش انتخاب شده اند و به اصطلاح مسئول شرکت هستند و اختیار آن را دارند، اجازه مدیریت دارند، بنابراین مطابق با قانون تجارت، به دلیل این که فرد جدیدی به جای آقای خوانساری معرفی نشده، مدیریت ایشان در شرکت مذکور اعتبار دارد.

بهادرانی گفت: این موضوع بارها و بارها به معترضان اعلام شده و این نظر نیز از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران، به انجمن نظارت اعلام شده و انجمن نظارت نیز، جواب بازرسی وزارت صنایع را داده است، از نظر ما به عنوان هیات نظارت، نه تنها آقای خوانساری بلکه شرکت هایی که این چنین شرایطی دارند، تا زمانی که فرد جدیدی را معرفی نکنند، می توانند افراد قبلی را مسئول بدانند.

وی همچنین درمورد این که شرکت خوانسارى مدتى است فعالیتى نداشته، توضیح داد: این شرکت هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه داده و مسعود خوانساری نیز به عنوان مدیرعامل، این اظهارنامه را امضا و ارایه کرده است، بنابراین این حرف درست نیست.

او افزود: شرکتى معتبر است که اظهارنامه داده باشد و حتی ممکن است فعالیت صورت نداده باشد یا حتی فعالیت صفر تا میلیاردی داشته باشد، از همین رو  تا زمانی که انحلال این شرکت اعلام نشود از نظر ما فعالیت آن پذیرفته شده است.

تبلیغات غیرقانونى برخى ائتلاف‌ها در روز انتخابات اتاق بازرگانى

اگرچه گروه‌ها در روز انتخابات حق هیچ گونه تبلیغاتى ندارند، اما برخى از آن‌ها خارج از محوطه انتخابات در حال تبلیغات مخفى هستند.

برخى ائتلاف‌ها کمى دورتر از محل انتخابات اتاق بازرگانى تهران (هتل لاله) در حال پخش کردن بروشور تبلیغاتى گروه خود که در آن نام و کد کاندیدا قید شده هستند که بر اساس قانون این اقدام در روز انتخابات غیرقانونى است.

بهادرانی: انتظار داریم رکورد ۴سال قبل را بشکنیم

ابراهیم بهادرانی، رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران گفت: تا ساعت ۱۴:۳۰، ۲۲۸۳ نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند و انتظار این است که تعداد آراء بیش از دوره قبل باشد. در دوره قبل ۳۳۵۰نفر در انتخابات شرکت کردند و احتمال این است که در این دوره حدود چهار یا پنج هزار نفر شرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر از ساعت ۱۸ تعداد رای دهندگان افزایش پیدا کند، انتخابات تا ۳ ساعت یعنی تا ساعت ۲۱:۰۰ تمدید خواهد شد.

اخذ ٣٠٨٠ راى تا ساعت١٦:٣٠/ مشکل کارت‌های عضویت سهل انگاری خود اعضا است

رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران اعلام کرد که تا ساعت ١٦:٣٠ امروز، ٣٠٨٠نفر رای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌اند.

ابراهیم بهادرانی درمورد کارت‌های عضویتی که در روز انتخابات دچار مشکل شده‌اند اظهار کرد: یا برخی کاندیداها یک در هزار و سه در هزار به اتاق بدهکار بودند و پیگیر حسابشان نشده‌اند  و یا این که مشکل مالیاتی و بیمه داشته‌اند، اما  به طور کل این مشکل به دلیل سهل انگاری خود اعضا به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این موضوع از قبل در سایت اتاق بازرگانی اعلام و مهلت اعتراض به این افراد داده شده است اما متاسفانه هیچ توجهی نکرده‌اند.

بهادرانی همچنین درمورد تمدید ساعت انتخابات تصریح کرد: پس از بررسی روند انتخابات توسط هیات نظارت، نسبت به تمدید زمان انتخابات تصمیم‌گیری خواهد شد.