۰ نفر

طی 2هفته آینده؛

سپاه برای مقابله با قاچاق کالا در مرزها مستقر می‌شود

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۸
کد خبر: 338144
سپاه برای مقابله با قاچاق کالا در مرزها مستقر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار است از دو هفته آینده نیروهای سپاه به کمک نیروهای مرزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای زمینی و دریایی مستقر شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کمال دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه ابعاد حادثه تروریستی زاهدان با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق مباحث مطروحه وزارت کشور در مرحله بررسی موضوع است، افزود: قرار شد وزارت کشور گزارش کاملی را از چگونگی وقوع حادثه تروریستی به مجلس ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های دیگری چون ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم این موضوع را به طور جداگانه بررسی می‌کنند که امیدواریم هر چه سریع‌تر نتایج روشن شود و مجلس هم پیگیر این موضوع است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: در این جلسه درباره وضعیت مرزها هم مباحثی صورت گرفت و بر ضرورت تسهیل تردد زائران اربعین و همکاری وزارت کشور با کشورهای همسایه برای بازگشایی مناطق مرزی چون سلماس و قصرشیرین تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه درباره ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم بحث شد، گفت: وزیر کشور توضیح داد که قاچاق دام در حد سازمان یافته نبوده و محدود و قابل کنترل است و دستگاه‌ها اقدامات خود را انجام می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: قرار است از دو هفته آینده نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک نیروهای مرزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرزهای زمینی و دریایی مستقر شوند که قطعا شاهد مبارزه قاطع‌تر با قاچاق خواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در این جلسه مباحثی درباره کنترل مرزهای ایران و پاکستان عنوان شد،افزود: نمایندگان در این جلسه از برخورد انفعالی دولت پاکستان با تروریست‌ها انتقاد داشتند و تاکید شد که این نحوه کنترل مرز و مبارزه با تروریسم می‌تواند در امنیت مرزها و روابط فیمابین ایران و پاکستان تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه روند فعلی کنترل مرز از سوی پاکستان خلاف موافقتنامه امنیتی ایران و پاکستان است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که پاکستان بر مرزهای خود احاطه داشته باشد که متاسفانه این موضوع مشاهده نمی‌شود و لذا نمایندگان خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزیر کشور و اقدامات مناسب برای تامین امنیت مرزهای شرقی شدند.