۰ نفر

فقط ۴۰ برند پوشاک خارجی اجازه عرضه رسمی دارند

۸ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 325218
 فقط ۴۰ برند پوشاک خارجی اجازه عرضه رسمی دارند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که فقط ۴۰ برند پوشاک خارجی که تمام مراحل قانونی را طی کردند، اجازه عرضه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا دهقانی‌نیا  در پاسخ به این سئوال که چه تعداد برند پوشاک خارجی در بازار فعالیت دارند اظهار کرد: 50 شرکت و 67 برند شناسایی شدند که از این تعداد آنچه برای ما به عنوان برندهای مجاز برای عرضه محرز شده، 40 برند است.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همچنین به آغاز مرحله جدید برخورد با عرضه پوشاک قاچاق اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته، تیم‌هایی با حضور نمایندگان سازمان حمایت، اتاق اصناف و پلیس، ابلاغ‌های کتبی برخورد با عرضه پوشاک قاچاق را به واحدهای صنفی هدف ارائه شده و از هفته پیش رو، برخورد با واحدهای صنفی متحلف به صورت جمع‌آوری و ضبط پوشاک قاچاق و تشکیل پرونده آغاز می‌شود.

دهقانی‌نیا با اشاره به شناسایی 40 مجتمع تجاری عرضه پوشاک در تهران اضافه کرد: این در حالی است در ماه‌های گذشته در جلسات حضوری با مدیران مجتمع‌های هدف، موضوع به آنها ابلاغ شده و آنها هم به مغازه‌داران اعلام کردند؛ بنابراین دیگر هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم اطلاع از اجرای طرح برخورد با عرضه پوشاک قاچاق باقی نمی‌ماند و بدون هیچ مماشاتی با واحدهای عرضه کننده پوشاک قاچاق برخورد می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این برخورد به صورت جمع‌آوری و ضبط پوشاک قاچاق از واحدهای متخلف و تحویل آن به سازمان اموال تملیکی و تشکیل پرونده تعزیراتی برای واحد متخلف خواهد بود.

به گفته دهقانی‌نیا تیم‌های برخورد با عرضه پوشاک قاچاق متشکل از نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، پلیس اماکن و پلیس مبارزه با قاچاق کالا خواهد بود.