۰ نفر

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

دلیلی برای افزایش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد/ ۱۰۰۰واحد صنعتی در ایران به اندازه یک شرکت کره‌ای بودجه تبلیغات ندارد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 271147
دلیلی برای افزایش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد/ ۱۰۰۰واحد صنعتی در ایران به اندازه یک شرکت کره‌ای بودجه تبلیغات ندارد

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به واردکنندگان گفت: در این شرایط کالاهای وارداتی نباید گران شود چرا که این کار اجهاف در حق مردم است.

اقتصاد آنلاین- صدف امیرحسینی؛ حمیدرضا غزنوی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین از راه‌اندازی سامانه نیما (نظام یکپارچه‌سازی معاملات ارزی) قبل از بروز بحران ابراز خوشحالی کرد و گفت: خوشبختانه دولت با این اقدام، مسیر ارز حاصل از صادرات را مشخص کرد و مانع زمین‌گیر شدن ما در شرایط نوسان دلار و لغو برجام شد.

او اظهار کرد: برخی از اتحادیه‌ها از افزایش قیمت اجناس در روزهای آینده خبر می‌دهند؛ اما با امکاناتی که دولت برای واردکنندگان ایجاد کرده دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

غزنوی درباره تغییر قیمت کالاهای داخلی افزود: تولیدکنندگان داخلی نیز باید بدانند بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، بنابراین با این کار اقتصاد کشور را مختل نکنند.

وی با اشاره به شعار امسال مبنی بر "حمایت از تولید ملی" و تاثیر آن در افزایش تقاضای کالای داخلی بیان کرد: مردم بیشتر از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنند و این از نظر آمار ملموس است اما از نظر ارزش ریالی، کالاهای خارجی بیشتر سود می‌کنند.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: هزینه تبلیغ برندهای خارجی خیلی بیشتر از کالاهای داخلی است به طوری‌که هزار واحد صنعتی در ایران به اندازه یک شرکت کره‌ای بودجه تبلیغات ندارد.

غزنوی در پایان با تاکید بر این‌که با ادامه روند فعلی شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی نخوایم بود گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت برای حمایت از کالای داخلی تسهیلاتی را در قالب وام به مردم اعطا کند.