۰ نفر

برای شست و شوی قالی افزایش قیمت نداریم

۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 250040
برای شست و شوی قالی افزایش قیمت نداریم

رئیس اتحادیه قالیشویان گفت:شست و شوی قالی نه تنها امسال هیچ افزایش قیمتی نداریم بلکه در مقایسه با پارسال و با توجه به گرانی مواد اولیه و بیکاری پنهان در این حوزه قیمت ها کمتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حمید محمدی اظهارداشت: طی سال های گذشته تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان انجام می شد اما طبق مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین قیمت به واحدهای صنفی واگذار و مقرر شد پس از قیمت گذاری، نرخ ها به اتحادیه ها مخابره شود تا آنالیز قیمت ها انجام شود و اگر موردی بود پیگیری شود.

وی افزود: قیمت پایه شست و شوی هر مترمربع فرش ماشینی 50 هزار ریال و فرش های دستباف از 80 هزار ریال است و البته نرخ خدمات شست و شو طبق قرارداد فی ما بین توافقی است.

رئیس اتحادیه قالیشویان افزود: شست‌وشوی فرش‌های کهنه، عتیقه، تمام ابریشم تبریز و اصفهان و صادراتی، شست‌وشو و رنگ ‌برداری و لکه ‌برداری، دارکشی، پرداخت و رفو خدماتی هستند که هزینه آنها با توافق بین طرفین قرارداد تعیین می‌شود.

محمدی بیان کرد: هزینه حمل و نقل برعهده مشتری است و معمولا از 160 هزار ریال شروع می شود البته در بیشتر موارد شاهد هستیم که هزینه حمل و نقل رایگان است و یا مبلغ کمتری نیز دریافت می شود و هزینه بسته‌بندی و کاور ( روکش پلاستیکی کشیدن یا بسته بندی )اعلام نشده است.

وی با تاکید براینکه به تراکت های تبلیغاتی اعتماد نکنید، گفت: با توجه به اینکه واحدهای متعددی به شکل غیرقانونی و بدون مجوز به فعالیت در این زمینه می‌ پردازند مردم پیش از انتخاب قالیشویی خود حتما به سایت اتحادیه مراجعه کرده و براساس لیست واحدهای صنفی دارای پروانه کسب عمل کنند.