۰ نفر

رییس کنفدراسیون صادرات ایران:

کاهش صادرات به امارات نگران کننده نیست/ کشورهای صاحب نام طرف تجارت شده‌اند

۲۵ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹
کد خبر: 244930
کاهش صادرات به امارات نگران کننده نیست/ کشورهای صاحب نام طرف تجارت شده‌اند

عضو اتاق ایران با اشاره به رونق گرفتن تولید در ۹ ماهه امسال، از کاهش صادرات به امارات خبر داد و گفت: کشور کره در گذشته هم مشتری ما بود که صادرات به آن از طریق چین انجام می‌شد اما در حال حاضر این مشکلات برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمد لاهوتی با اشاره به اینکه بررسی روند صادرات و کشورهایی که شریک تجاری ما هستند نشان از ارتقاء کیفیت تولید دارد، اظهار کرد: طرف های تجاری ما کشورهای صاحب نامی نظیر آلمان شده اند که این می تواند در خروجی واحد های تولیدی کیفیت را بالا ببرد و هم در بحث مصرف داخل هم صادرات کیفیت بهتری تحویل مشتری داده شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان این که نا آرامی ها ابتدا در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری تاثیر می‌گذارد تصریح کرد: در هر کشوری ممکن است مشکلاتی در اجتماع پیش بیاید در ایران نیز با وجود نا آرامی‌های اخیر، آرامش به سرعت به کشور بازگشت و با توجه به این که زمان زیادی طول نکشید تاثیر منفی بالایی نداشت.

لاهوتی یادآور شد: کاهش آمار تجارت خارجی با امارات در این مدت آشکار ساخت که دلیل اصلی این مساله رفع تدریجی تحریم ها علیه ایران متاثر از برجام است و این امر ارتباط مستقیم کشورمان با بازارهای جهانی را فراهم کرده است.

او با اشاره به دستاورد های برجام در حوزه صادرات تصریح کرد: اثبات جایگاه ایران در میان سایر کشورها، تنوع بازار، حضور بسیاری از کشورها در ایران و همچنین کمک برخی کشورها در زمینه تامین مالی خارجی (فاینانس) از جمله نقاط قوت برجام است.

لاهوتی با اشاره به اینکه البته کماکان در زمینه‌های بانکی مشکل نقل و انتقالات وجود دارد، گفت: بد رفتاری هایی که آمریکا با تغییر رییس جمهورش انجام داده تاثیر خود را گذاشته و بانک های بزرگ جرات مراوده تجاری به صورت مستقیم با کشور ما را ندارند.