۰ نفر

کیش گذرگاه منطقه‌ای می‌شود

۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۰
کد خبر: 225125
کیش گذرگاه منطقه‌ای می‌شود

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش گفت: باید کیش را تبدیل به یک گذرگاه منطقه‌ای کنیم و این خود یعنی تحول و آغاز راهی جدید برای رسیدن به توسعه و نقشی مهم در منطقه.

محمدابراهیم انصاری لاری عصر امروز (شنبه) در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه توفیق مجدد خدمتش را از برکات دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: برآمدن دولت تدبیر و امید صرف‌نظر از شایستگی و ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر روحانی، مرهون الطاف الهی و رهنمودهای و تدابیر هوشمندانه مقام معرضم رهبری و حمایت‌ها و همراهی مؤثر شخصیت‌ها و چهره‌های ملی کشور که برخی آن‌ها در میان ما نیستند اما نام و یادشان پیوسته همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان ما باقی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از حسن اعتماد رئیس‌جمهور، هیئت دولت و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به بنده اعتماد کردند.

وی با بیان اینکه با دعوت و حمایت آقای بانک نتوانستم در مقابل این مسئولیت شانه خالی کنم، اضافه کرد: باید کیش را تبدیل به یک گذرگاه منطقه‌ای کنیم و این خود یعنی تحول و آغاز راهی جدید برای رسیدن به توسعه و نقشی مهم در منطقه.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش با بیان اینکه امروز جزیره کیش آماده تحولی بزرگ است، تصریح کرد: اگر کیش را بتوانیم به هاب منطقه‌ای تبدیل کنیم یعنی تحول در این جزیره صورت گرفته است.

انصاری لاری با بیان اینکه باید بتوانیم نمایندگی برندهای جهانی را در کیش مستقر و‌ کیش را به یک مرکز پولی و مالی تبدیل کنیم، اضافه کرد: جهت‌گیری ما باید به سمت تحول‌گرایی و نوگرایی باشد چراکه هر چیزی که از جنس تحول باشد اثربخش است.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه تکیه‌بر عقلانیت و بنیه کارشناسی دقیق مقدمه دیگر تحول‌گرایی مثبت است، اظهار کرد: اگر مجاهدت با عقلانیت توأم شود به مرتبه خلاقیت و نوآوری خواهیم رسید و اگر این مسیر را باهم به‌پیش ببریم می‌توانیم کیش را به شهر خلاق تبدیل کنیم که در شهر خلاق هیچ‌کس منفعل نیست.

وی با بیان اینکه کیش به لحاظ جغرافیایی یک جزیره است اما به لحاظ کیفی شرایطی دارد که می‌تواند باهمه دنیا مرتبط باشد، اضافه کرد: باید به کیفیت این جزیره و تأثیری که می‌تواند در اقتصاد ملی ایفا کند توجه کنیم.

انصاری لاری خاطرنشان کرد:‌شعار ما تبدیل جزیره کیش به شهر خلاق است، شهر خلاق کیش هم باید فناوری‌های نو را جذب کند و فرهنگ و هنر و مسائل اخلاقی و اجتماعی را باید به اوج برساند و اگر از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم می‌توانیم همه این موارد را در کیش عملیاتی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه وقتی از کیش و توانایی‌های تجاری و اقتصادی آن سخن گفته شود باید از آرامش مبتنی بر اخلاق و انسانیت آن‌هم سخن به میان آید، تصریح کرد: ما به دنبال چنین حرکتی باید باشیم و اگر تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده شود به‌تمامی اهداف دست خواهیم یافت.

در ادامه این مراسم، استاندار هرمزگان گفت: پیشنهاد می‌کنم شورایی متشکل از استانداری، مدیران مناطق آزاد کیش و قشم، نمایندگان مجلس و تمامی افراد تأثیرگذار در این شورا برای ایجاد شرایط مطلوب و هم‌افزا تشکیل شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده و در مسیر توسعه کشور و استان هرمزگان پیش برویم.

منطقه خلیج‌فارس، فریدون همتی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش، افزود: با توجه به سابقه مناسب و خوش‌فکری که از آقای انصاری لاری سراغ دارم امیدوارم در دوران خدمتش در جزیره کیش بتواند همچون مونسان کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

وی بابیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا و کم‌نظیری برخوردار است، تصریح کرد: هرمزگان با دارا بودن 14 جزیره‌ای که دارد که کیش در میان آن‌هاست و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید باید در این دوران برای رسیدن به تولید، اشتغال و صادرات پایدار باید تلاش کرد و باید شاهد شکوفایی تجارت کشور از دروازه هرمزگان باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در کشورمان برای استفاده از ظرفیت‌های منحصربه‌فردی که داریم به‌ویژه در جزیره کیش، منطقه آزاد تشکیل شد، خاطرنشان کرد:جذب سرمایه‌های خارجی به‌ویژه در بخش‌های مولد، جذب تکنولوژی در راستای پیشرفت علم و دانش، ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار، افزایش تولید و ارزش‌افزوده بخش‌های اقتصادی به‌ویژه بخش صنعت و گردشگری، کمک برای کشور برای ورود به بازارهای جهانی و کسب تجارب جدید و آشنایی و آمادگی برای بین‌المللی شدن برای تجارت خارجی و گسترش رونق تولیدات، افزایش آموزش نیروی انسانی ماهر، افزایش درآمد کشور ناشی از فعالیت‌های خدماتی و از همه مهم‌تر کمک به واردات کالاهای اساسی با شرایط و قیمت مناسب از اهداف ایجاد مناطق آزاد بوده است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: در استان هرمزگان با 900 کیلومتر نوار ساحلی و مرز ساحلی 2400 کیلومتری با جزایرش شرایط و مزیت‌های منحصربه‌فردی دارد و امیدوارم در دولت جدید بتوانیم ظرفیت‌های درون سرزمینی را افزایش و به توسعه مناطق آزاد کیش و قشم پیش رفته و با یک هم‌افزایی به سمت استفاده از محرک‌های توسعه اقتصادی استان پیش برویم.

وی با ضرورت ایجاد هماهنگی در بین مدیران مناطق آزاد کیش و قشم با استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف و تهدیدها را شناسایی و به‌سوی حل آن برویم و با ایجاد فرصت‌های جدید و خلق مزیت‌های نوین فضایی تازه برای شکوفایی اقتصاد کشور برداریم.

همتی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شورایی متشکل از استانداری، مدیران مناطق آزاد، نمایندگان مجلس و تمامی افراد تأثیرگذار در این شورا برای ایجاد شرایط مطلوب و هم‌افزا تشکیل شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و در مسیر توسعه کشور و استان هرمزگان پیش برویم.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در مسیر خدمت تنها به فکر توسعه و اشتغال و عمران و آبادانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد مزیت‌های جدید باشیم.