۰ نفر

آرایشگاه‌های مردانه بدون مجوز پملب می‌شود

۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۵
کد خبر: 211485
آرایشگاه‌های مردانه بدون مجوز پملب می‌شود

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه با انتقاد از عدم تایید ۳ ساله نرخ نامه‌های جدید آرایشگاههای مردانه گفت: اگر سازمان حمایت ادعایی دارد قیمت گوشت و مرغ و برنج را متعادل کند تا دست گروههای مافیایی نباشد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی گواهی اظهار کرد: برای ساماندهی آرایشگاههای مردانه تهران پلمپ واحدهای بدون مجوز در جریان است و واحدها تشویق می‌شوند که مجوز بگیرند و قانونی کار کنند.

وی افزود: اتحادیه واحدهایی که به صورت قانونی کار می‌کنند خدماتی مانند تعیین نرخ، بیمه تکمیلی و کمک در امور دارایی به آنها ارائه می‌دهد و در آینده نیز امکان تحصیل متقاضیان را در دانشگاه علمی کاربردی فراهم می‌کند.

هر روز یک آرایشگاه مردانه در تهران مجوز می‌گیرد

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه با بیان اینکه واحدهایی که مجوز نگیرند برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد گفت: با همکاری دستگاههای مرتبط ماهانه برای 30 تا 40 واحد و روزانه برای بیش از یک واحد پروانه صادر می‌شود و 700 تا 800 پرونده در دست اقدام داریم.

گواهی با اشاره به تعداد آرایشگاههای مردانه تهران گفت: 2500 مجوز آرایشگاه مردانه در استان تهران صادر شده است که این رقم در سال 88 تنها 820 جواز بوده است و تعداد آرایشگاههای غیرقانونی بسیار بیشتر از قانونی بود.

نرخ آرایشگاههای مردانه 3 سال است تغییر نکرده است

وی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از عدم تایید نرخنامه جدید آرایشگاههای مردانه بعد از گذشت 3 سال گفت: نرخ آرایشگاههای مردانه از سال 83 تغییری نکرده است و سازمان حمایت با نرخنامه‌های جدید ما موافقت نمی‌کند.

گواهی گفت: در حالیکه در کشور سالانه بر میزان تورم افزوده شده است اما مجوز تغییر قیمت به صنف ما داده نمی‌شود؛ مگر آرایشگاه‌داران مردانه جزو مردم نیستند و در ایران زندگی نمی‌کنند؟

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه اضافه کرد: در این شرایط به خاطر عدم موافقت با تغییرات و تعیین نرخ جدید توسط سازمان حمایت‌، سازمان تعزیرات نیز واحدهای صنفی ما را جریمه می‌کند.

وی افزود: سازمان حمایت گویی می‌خواهد مردم جریمه شوند تا آمارهای اشتباهی به دولت ارائه دهد.

گواهی اظهار داشت: آرایشگاه‌داران از فعالان بخش خصوصی به حساب می‌آیند و با این شرایط نمی‌توانند به درستی به کار خود ادامه دهند تا کی قرار است جریمه و تنبیه شوند.

وی درباره آخرین مصوبه آرایشگاه‌ها گفت: در سال 93 نرخ اصلاح درجه یک در آرایشگاههای مردانه 19 هزار تومان تعیین شده بود . اتاق اصناف با نرخ پیشنهادی 21 هزار تومانی ما موافقت کرده اما سایر دستگاهها آن را تایید نمی‌کنند.

سازمان حمایت اگر ادعا دارد قیمت گوشت و مرغ و برنج را متعادل کند

رئیس اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران مردانه گفت: آرایشگاه‌داران مردانه کالای اصلی تولید نمی‌کنند که شامل قیمت‌گذاری دولت شوند بلکه کار آنها فنی و هنری است.

وی گفت: در شرایطی که نظم ما را به هم زده‌اند آرایشگران مردانه نیز هر کدام مبلغی که خود بخواهند از مشتری دریافت می‌کنند.

وی گفت: اگر سازمان حمایت ادعا دارد، قیمت گوشت، مرغ و برنج را در بازار متعادل کند تا دست گروههای مافیایی نباشد.

وی در پایان گفت: در شان سازمان حمایت نیست که برای کار ما نظر دهد یا سازمان تعزیرات برای ما تعیین تکلیف کند.