۰ نفر

ارس آماده استقبال از مسافران زمستانی

۵ دی ۱۳۹۵، ۱:۳۸
کد خبر: 166457
ارس آماده استقبال از مسافران زمستانی

دیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تمام امکانات زیرساختی جاده‌ای و حمل و نقلی برای سفر ایمن مسافران به ارس مهیا شده است.

محسن خادم عرب‌باغی در رزمایش مشترک طرح زمستانی ارس و جلفا گفت: ایجاد زیرساخت های جاده‌ای و توجه به ایجاد امنیت جاده‌ای از اولویت‌های کاری پیش روی ارس در این سه سال بوده است، به طوری که بیش از یک سوم بودجه این سازمان به جاده جلفا – مرند تخصیص یافته است.

عرب‌باغی با اشاره به حضور مسافران و سرمایه‌گذاران در فصل‌های مختلف سال در ارس گفت: با توجه به ترافیک در محور مواصلاتی و کوهستانی بودن منطقه تمهیدات لازم در این زمینه پیش‌بینی و این محور تجهیز شده است. وی ادامه داد: ایجاد امنیت و آرامش سفر برای مسافران و گردشگران این منطقه نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی، امدادی و خدماتی است و باید در تمامی زمینه‌ها آمادگی لازم برای کنترل ترافیک و بحران در منطقه وجود داشته باشد. به گزارش دنیای اقتصاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اجرای طرح ترافیکی زمستانی منطقه آزاد ارس و جلفا گفت: اجرای طرح مشترک زمستانی با همکاری عوامل، علاوه‌بر ایجاد اتحاد بین اداره‌ها، سبب کاهش حوادث رانندگی است و نوید می‏دهد که نظم بیشتری برقرار و خسارات کمتری را شاهد باشیم. وی با تاکید بر اینکه در مواقع بحران، سه عامل آمادگی، پیشگیری و مقابله نقش مهمی دارند، گفت: برگزاری مانورها و نشست‏های مشترک میان دستگاه‏ها، تاثیر زیادی در آمادگی، پیشگیری و مقابله در مواقع بحرانی دارند.

 

ضرورت آمادگی اکیپ‌های ستاد بحران

فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی نیز بر آماده‌باش کامل گروه‌های ستاد بحران و ایمنی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس تاکید کرد.سرهنگ ناموران در رزمایش طرح زمستانی منطقه آزاد ارس و جلفا گفت: منطقه آزاد ارس به‌دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری اقتصادی و گردشگری و نیز کوهستانی بودن از محورهای پرتردد است. طرح زمستانه منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، با مشارکت پلیس، اورژانس، سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های مسوول، همزمان با برگزاری رزمایشی در محل ایستگاه ستاد آتش‌نشانی و ایمنی شهید عبداللهی منطقه آزاد ارس کلید خورد.