۰ نفر

پتروشیمی خلیج فارس به دنبال جذب ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸
کد خبر: 161146
پتروشیمی خلیج فارس به دنبال جذب ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران در حال مذاکره با شرکت های آسیایی برای جذب یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) سرمایه به منظور توسعه فعالیت های خود از جمله یک پروژه متانول است که هدف از آن ارسال محصول تولیدی به چین و دیگر مشتریان آسیایی است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران در حال مذاکره با شرکت های آسیایی برای جذب یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) سرمایه به منظور توسعه فعالیت های خود از جمله یک پروژه متانول است که هدف از آن ارسال محصول تولیدی به چین و دیگر مشتریان آسیایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به گفته تورج سید ارونقی، مدیر عامل پروژه متانول ونیران آپادانای پتروشیمی خلیج فارس در عسلویه گفت، یک شرکت ایتالیایی به عنوان سرمایه گذاری احتمالی در شرکت، «جلوتر از همه قرار دارد.» وی از اشاره به نام شرکت های طرف مذاکره تا نهایی شدن مذاکرات خودداری کرد.

مرضیه شهدایی، معاون وزیر نفت ایران و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفته، صنعت پتروشیمی ایران برای افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولیدات شیمیایی خود در طی دهه آینده، به 60 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد. ایران از زمان لغو تحریم ها تولید نفت خام خود را افزایش داده و به 4 میلیون بشکه رسانده، در حالی که این رقم در پایان سال گذشته 2.8 میلیون بشکه در روز بود.

ارونقی گفت، ونیران اپادانا به دنبال تولید سالانه 1.65 میلیون تن متانول برای صادرات به چین و دیگر بخش های آسیاست. متانول به عنوان ضدیخ مورد استفاده قرار می گیرد و از آن به عنوان خوراک اولیه تولید اسید استیک و فورمالدئین استفاده می شود. انتظار می رود این پروژه هزینه ای 450 میلیون یورویی داشته باشد که 354 میلیون یوروی آن صرف تامین تجهیزات خواهد شد. در ماه فوریه، ژاپن یادداشت تفاهمی را برای  تامین مالی10 میلیارد دلاری پروژه های ایرانی با مشارکت شرکت های ژاپنی به امضا رساند. شرکت ماروبنی ژاپن دو ماه قبل سفارش تامین تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی خلیج فارس را دریافت کرده است.

ارونقی گفت، ونیران آپادانا که ابتدا توسط ایران و ونزوئلا ایجاد شد، به دنبال تغییر نام خود از طریق سازمان ثبت شرکت هاست.