۰ نفر

زغال اخته در ارمنستان ۱۵۰۰ تومان، پس از ورود به ایران ۱۸۰۰۰ تومان

واردات زغال‌اخته ۱۸ هزار تومانی از ارمنستان

۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶
کد خبر: 148192
واردات زغال‌اخته ۱۸ هزار تومانی از ارمنستان

مهاجران گفت: زغال اخته در ارمنستان با کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد واردکننده همان را با بیش از ده برابر قیمت در بازار داخلی عرضه می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نسیم، سید حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و تره بار در رابطه با بازار میوه های پاییزی بیان داشت: قیمت میوه‌ها نسبتا متناسب است، در حال حاضر قیمت انار بین 2 تا 4 هزار تومان، نارنگی هم از 3 تا 4 هزار تومان و لیمو شیرین جیرفت از 3 تا 4 هزار تومان است، قیمت پرتقال جیرفتی نیز از 2 تا 3 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی در رابطه با میوه‌های قاچاق بیان داشت: زغال اخته ارمنستان نیز در بازار موجود است اما قیمت آن بالا و 18 هزار تومان در میدان است، این میوه به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود در صورتی که طعم آن نیز مانند زغال لخته کشور خودمان نیست از طرفی قیمت زغال اخته خودمان نیز کیلویی 11 هزار تومان است.

مهاجران تأکید کرد: هر چند که گفته شده است با حضور میوه‌های قاچاق در بازار برخورد می‌شود اما با این حال بازهم برای واردکننده ای که زغال اخته را کیلویی 1500 تومان از ارمنستان خریداری می‌کند و آن را کیلویی 18 هزار تومان در بازار به فروش می رساند قاچاق به صرفه خواهد بود.

رییس اتحادیه میوه و تره بار گفت: پرتقال مصری یا آفریقایی در آن جا 2500 تومان است اما در بازار ما 12 هزار تومان به فروش می رسد بنابراین با چنین وضعیتی اگر چند بار هم محموله اش گرفته شود بازهم واردات تناژ بالا سود کلانی را نصیب قاچاقچی خواهد کرد.

مهاجران گفت: در حال حاضر لیموترش آفریقا، برزیل، ترکیه و سیب فرانسوی کیلویی 18 هزار تومان و زغال لخته ارمنستان از جمله میوه هایی هستند که در بازار داخلی عرضه می شوند.

وی در مورد افزایش بار گوجه فرنگی در بازار تصریح کرد: قیمت کنونی با کیفیت ترین گوجه فرنگی از 400 تا  800 تومان است، اما در کل چیزی حدود 200 هزار تن مازاد گوجه داریم و حالا این که چرا در این حد مشابه کاری در کشت گوجه فرنگی وجود دارد جای بحث است، بنابراین همین مازاد تولید موجب می شود تا قیمت گوجه فرنگی پایین بیاید و تا حد زیادی کشاورز متضرر شود.