۰ نفر

آنچه باید درباره نرم‌افزار 3dMax بدانید

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 327429
آنچه باید درباره نرم‌افزار 3dMax بدانید

امروزه کسب و کار در فضای مجازی فرصت و بازار خوبی برای درآمدزایی است اما چگونه و از کجا آغاز کنیم؟ یک راه حل، یادگیری نرم افزارهای تخصصی و کاربردی و انجام پروژه‌های متعدد است که با کسب مهارت‌های لازم با چاشنی خلاقیت ، در این حوزه‌ها می‌توان به یک شغل قابل اتکاء و درآمد عالی دست یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  3dMax که در گذشته استودیوی سه‌بعدی مکس نامیده می‌شد، یکی از نرم افزارهای پرطرفدار این روز ها چه در حوزه معماری چه در حوزه گرافیک، ساخت انیمیشن است این نرم  افزار اوایل صرفا برای  رسم 3 بعدی نقشه های معماری استفاده می شد اما امروزه حتی فتوشاپ کاران، انیمیشن سازان و گرافیست ها نیز به این نرم افزار روی آورده اند.

حال آنکه چرا این نرم افزار چنین محبوب و پرطرفدار شده و چه ویژگی برتری نسبت به سایر نرم افزارهای ازین قبیل دارد سوالی است که برای فعالان این حوزه به وجود می آید ؟

یادگیری نرم افزار 3DMAX چقدر هزینه دارد؟

مصاحبه با یکی از فعالان این حوزه اطلاعات و قیمت های متفاوتی را در اختیار ما قرار داد که  بر این اساس حدودا کلاسهای خصوصی و آنلاین هر جلسه بین 1 تا 2 ساعت از 40 هزارتومان تا 160 هزار تومان است که این اختلاف قیمت کاملا بستگی به استاد مورد نظر و خدمات خاص از جمله ملاقات حضوری با استاد، پشتتیبانی از طریق تلفن و یا تلگرام و .... دارد، همچنین قیمت کلاس های غیرخصوصی که ظرفیت آن ها معمولا بین 9 تا 10 نفر است آموزش ازمبتدی تا حرفه ای را بین 890 تا 990 هزار تومان تخمین زدند.

مدت زمان یادگیری تری دی مکس

دقت کنید که این موضوع بستگی به عوامل مختلفی همچون سابقه آشنایی با فن طراحی، آشنایی قبلی با نرم افزار های سه بعدی سازی، پشتکار و علاقه شما دارد. اما تجربه در زمینه آموزش تری دی مکس نشان داده که:

 اگر هیچ سابقه قبلی در رابطه با رشته های طراحی ندارید و هیچ نرم افزار سه بعدی سازی دیگری هم کار نکرده اید (مثل اتوکد یا اسکچاپ یا ...) یادگیری سطح متوسط  تری دی مکس (در حد سه بعدی کردن یک ساختمان یا یک اتاق و وسایل داخل آن) حدود ۷ ماه (روزانه ۳ ساعت تمرین) زمان نیاز دارد.

 اگر قبلا با نرم افزارهای مشابه مثل اتوکد کار کرده باشید و در حال تحصیل در یکی ازرشته های طراحی هستید یادگیری متوسط تری دی مکس حدود ۴ ماه (روزانه سه ساعت تمرین) زمان خواهد برد.

با تمرین و کسب مهارت کافی و صرف وقت و حوصله می توان به نتیجه مطلوب رسید همچنین با آموزش مجازی و تهیه نسخه فیلم های آموزشی که دسترسی به آنها و تهیه سهل تری دارد می توان مدت زمان آموزش را کوتاه کرد.

چقدر سرمایه نیاز است؟

شما می توانید با استفاده از سایت های موجود معتبر و نبوغ و علاقه شخصی خودتان یادگیری را در مقیاس های مختلف شروع کنید آموزشی  و یا با خرید سی دی های  آموزشی خودتان به راحتی و با هزینه کمتری در مقایسه با کلاس ها یادگیری این نرم افزار را شروع کنید.

در ابتدا ممکن است کمی پیچیدگی و سردر گمی داشته باشد ولی علاقه و هدف می تواند همه ی موانع را از سر راه شما کنار بزند پس این که چقدر سرمایه نیاز است بستگی به شخص شما دارد.

بازار کار تری دی مکس در سال ۹۷

در سال های اخیر در ایران صنعت ساختمان بسیار پیشرفته و گسترده شده است فارغ التحصیلان بسیازیادی از رشته های گوناگون ساختمان وارد این بازار شده اند و مشغول فعالیت هستند.

  بهتر است با این حوزه به خوبی آشنا باشید تا از پس فعالیت هایی که به شما محول شده برآیید شما به راحتی می توانید در کنار 3dmax اگر دیگر نرم افزار های ساختمانی از جمله اتوکد و اسکچ آپ وارد بازار کار شوید.

آنچه مسلم است این است که به دلیل پیچیدگی نرم افزار تری دی مکس افراد مسلط و کاردان بسیار کمتر از نیاز برای نیروی کار شرکت ها و یا بازار هستند.

بسیاری از شرکت های معماری و ساختمانی یا بهتر بگوییم ۹۰ درصد آن ها ، مسلط بودن به تری دی استودیو مکس را یکی از اولین شرط های استخدام کارکنانشان قرار داده اند. می توان گفت در بازار فعلی ایران زبان مشترک نرم افزار مدلسازی سه بعدی ” تری دی مکس ” است ،که به راحتی می توان آن را با یک جامعه آماری اثبات کرد ،در سال هایی پیش بسیاری از شرکت ها طرح های خود را به صورت دو بعدی با نرم افزار هایی مثل اتوکد ارائه می کردند ، اما در سال های اخیر با رشد بازار کار تری دی مکس و با شناخت بیشتر مخاطبین جامعه با موضوع سه بعدی سازی دیگر کمتر شرکتی را می توان یافت که پروژه های خود را به صورت سه بعدی ارائه ندهد و دور از ذهن نیست ،که در سالهای آینده طرح بدون مدل سازی سه بعدی قابل ارائه نباشد.

وضعیت شرکت ها در بازار کار 3DMAX درایران

شرکت ها باید خودشان را به روز نمایند و از افراد حرفه ای و مختصص در این حرفه استفاده نمایند . در سال آینده نیاز بازار کار تری دی مکس فعلی به افراد حرفه ای بیشتر خواهد شد و توقع مخاطبین نیز به صورت فزاینده ای بالا تر خواهد رفت .

این موضوع به مراتب کار معماران و طراحان را مشکل می کنند ، آنها دو راه پیش رو دارند ،

 راه اول اینکه باید بسیار حرفه ای آموزش ببینند و به این نرم افزار مسلط شوند

 راه دوم اینکه پروژه های خود را به افراد حرفه ای بسپارند

که قاعدتا باید هزینه ی زیادی متقبل شوند و این موضوع باعث کاهش سود آنها در یک پروژه خواهد شد .

باید یکی از دو راه را انتخاب کنند در غیر این صورت جایی در بازار نخواهند داشت ، هر قدر که طرح های حرفه ای و کاربردی داشته باشند.

هدفمند باشید و بازار کار مورد علاقه خود را بیابید

طبق آمار که منحصرا به جستجوی تری دی و طراحی داخلی مربوط است صرفا در هر روز متوسط از 10 هزار بالغ بر 100 هزار نفر در جستجوی متخصصان پروژه های تری دی هستند تا طراحی های خود را به آنها بسپرند بر این اساس این میزان فرصت بازار کاری خوبی براین تری دی کاران است.

برای بازاریابی موفق، لازم است بازار هدف خود را انتخاب کنید. مهمترین انتخاب شما برای تعیین بازار هدف هم قیمت است هم علاقه چرا که همانطور که گفتیم  با نرم افزار تری دی مکس می توان وارد باز کارهای متفاوتی شد از جمله : انیمیشن سازی، معماری، تبلیغات ، گرافیک و ....

 جمع بندی

هر آنچه در دنیای واقعی وجود دارد امکان اجرا و تبدیل به عنوان یک پروژه تری دی مکس را دارد و به هر میزان با این نرم افزار کار کرد و تجربه کسب کرد و تجربیات را با خلاقیت آمیخت ببشتر و بهتر می‌توان کار کرد و از قبل آن درآمد داشت. اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنایع مختلف، پروژه‌های دانشگاهی، غرفه‌های نمایشگاهی و نیاز مشتری که بسیار متفاوت و متنوع است بازارهای خوبی باری کار با این پروژه است و به نوعی می توان با آموزش و تمرین از 2 تا یکسال با هزنیه نه چندان بالا صاحب یک حرفه، شغل و درآمد میلیونی شد.