۰ نفر

سلطه اپل و شیائومی بر بازار گجت‌های پوشیدنی

۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۸
کد خبر: 319991
سلطه اپل و شیائومی بر بازار گجت‌های پوشیدنی

آمارهای فروش گجت‌های پوشیدنی هوشمند نشان می دهد که اپل و شیائومی در عرضه و فروش این محصولات از سایر برندهای تکنولوژی فعال در این حوزه پیشتاز هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به آن که در چند سال اخیر گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده است، حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی موسسه تحقیقاتی IDC منتشر شده است که نشان می‌دهد دو شرکت اپل و شیائومی نسبت به سایر برندهای تکنولوژی در زمینه فروش و عرضه گجت‌های پوشیدنی هوشمند جلوتر هستند و بسیاری از رقبای قدرتمند خود نظیر سامسونگ، ال‌جی و هواوی را در این زمینه کنار زده‌اند.

بازار گجت‌های پوشیدنی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته داشته و در این بازه زمانی سه ماهه یک رشد و افزایش ۱.۸ درصدی را در مقایسه با سه ماهه قبل از آن تجربه کرده است به گونه‌ای که محصولات و گجت‌های پوشیدنی هوشمند در این مدت بالغ بر ۳۲ میلیون دستگاه گجت هوشمند در جهان به فروش رفته است.

آمارهای منتشر شده برای فروش گجت‌های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ میلادی با یک رشد ۲۱.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته که ۲۶.۳ میلیون دستگاه بود، توانست به کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری اثبات کند که بازار فروش گجت‌های هوشمند رو به رشد و شکوفایی خواهد بود و این روند همانطور که تحلیلگران پیشتر برآورد و اعلام کرده بودند، در سال‌های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.  

در این بازار رو به رشد محصولات پوشیدنی هوشمند، شیائومی و اپل از سایر برندهای تکنولوژی سبقت گرفته و در این عرصه به  رقابتی تنگاتنگ بپردازند.

وب سایت thefuturegadgets در گزارش خود ذکر کرده است که گجت‌های پوشیدنی به لطف فناوری های جدید و پیشرفته از زمان معرفی آن تاکنون توانسته است بخش اعظمی از فروش شرکت‌های تکنولوژی در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد، به‌گونه‌ای که تولیدکنندگان موبایل همگی به سمت طراحی و تولید گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای هوشمند روی آورده‌اند.

تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که گجت‌های هوشمند پوشیدنی همانطور که سالهای گذشته با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است، در سال‌های آتی نیز از استقبال گسترده کاربران برخوردار شود و کاربران با معرفی و عرضه محصولات جدید به استفاده از این گجت‌های هوشمند و پوشیدنی روی آورند.

ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای ورزشی هوشمند و عینک‌های هوشمند همگی از نمونه‌های موفق و پرفروش بازار گجت‌های پوشیدنی هستند که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند و توجه خیل عظیمی از کاربران محصولات فناوری را به سمت و سوی خود جلب کنند.  

یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی هوشمند، ساعت‌های هوشمند نظیر اپل واچ و همچنین ساعت‌های می برند شیائومی است به گونه‌ای که با گسترش و افزایش استقبال کاربران از آن، پیش بینی می‌شود در سالهای آتی جای ساعت‌های مکانیکی و معمول گذشته را بگیرد.