۰ نفر

انتقاد تند اپل از دولت استرالیا

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 307610
انتقاد تند اپل از دولت استرالیا

شرکت اپل با ارسال نامه ای هفت صفحه ای خطاب به دولت استرالیا از لایحه پیشنهادی دولت این کشور برای دسترسی بیشتر به اطلاعات خصوصی دیجیتال کاربران انتقاد کرد.

به گزارش انگجت، شرکت اپل با ارسال نامه ای هفت  صفحه ای خطاب به دولت استرالیا از لایحه پیشنهادی دولت این کشور برای دسترسی بیشتر به اطلاعات خصوصی دیجیتال کاربران انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اپل در نامه خود تصریح کرده که در صورت تبدیل این لایحه موسوم به Access and Assistance Bill 2018  به قانون، امنیت سایبری مردم استرالیا به خطر می افتد و دولت قدرت و توان بیشتری برای نقض حریم شخصی مردم به دست می آورد.

در بخشی از این نامه آمده است: ما دولت استرالیا را به عدم تلاش برای تضعیف رمزگذاری های دیجیتال تشویق می کنیم و از آن می خواهیم سرویس دهندگان اینترنت را برای تضعیف نظام مند محصولاتشان تحت فشار قرار ندهد.

در ادامه این نامه آمده است: لایحه دولت استرالیا دارای شش اشکال اساسی است که از جمله آنها می توان به اعمال قدرت فزاینده برای تضعیف امنیت و رمزگذاری سایبری، عدم استقلال قضایی برای کنترل عملکرد دولت، توجه به اقتضائات فنی اجرای این طرح تنها بر مبنای دیدگاه های دولت، الزام به استراق سمع بی سابقه، رازداری و محرمانگی بیش از حد و غیرضروری و تاثیرات جهانی و فرامرزی اجرای چنین طراحی اشاره کرد.

گفتنی است یکی از نتایج اجرای این طرح در حوزه امنیت سایبری ایجاد backdoor هایی است که به پلیس و نیروهای امنیتی استرالیا امکان می دهد تا بدون اطلاع افراد و شرکت های فناوری به داده های دیجیتال آنها دسترسی داشته باشند. لایحه مذکور به اعتراضات گسترده ای در داخل استرالیا هم دامن زده است.