۰ نفر

تبلیغات سلبریتی‌ها در توییتر چگونه است؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۵:۵۳
کد خبر: 298076
تبلیغات سلبریتی‌ها در توییتر چگونه است؟

شما نمی‌توانید تلویزیون را روشن کنید یا یک مجله ورق بزنید یا از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و در آن یک تبلیغ مشهور نبینید. برندهای معروف در سراسر دنیا به فکر تبلیغات هستند، هرچند هم که محصولات آنها را همه بشناسند و نامشان را بدانند، باز هم می‌خواهند تبلیغ کنند تا مشتری‌های بیشتری پیدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، تاییدیه‌های فضای مجازی هم انگار راهی شده برای آنکه کسب‌وکار سلبریتی‌ها بیشتر شود و برندها هم تبلیغاتشان را راحت‌تر و بدون دردسرتر انجام دهند. همه ما می‌دانیم افراد مشهور برای آنکه پول دریافت کنند، تبلیغ شرکت‌های بزرگ را می‌کنند، به‌عنوان مثال ممکن است کسی فکر کند که «بیانسه» برای سرگرمی یا اینکه خوشش می‌آید «اورآل» را به طرفدارانش توصیه می‌کند؟ اما شاید هم رمزگشایی این تبلیغات‌های آنلاین کمی سخت باشد، چه کسانی پول می‌گیرند و چه مقدار می‌گیرند؟ تاییدیه‌های توییتر در این چند ماه گذشته باعث شده مرزهای تبلیغات آنلاین در شبکه‌های مجازی بشکند. سلبریتی‌هایی مانند ریو فردیناند، کیم کارداشیان و چارلی شین متهم به شکستن استانداردهای تبلیغات شده‌اند.

مقررات تبلیغات رسانه‌‌های اجتماعی

تبلیغات در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و ... به واسطه طرح و برچسب‌گذاری به راحتی قابل تشخیص هستند. با این حال تاییدیه‌های توییتر برای یک شخص مشهور هنگام تبلیغات می‌تواند گمراه‌کننده باشد. این باعث شده اداره استاندارد تبلیغات انگلستان و کمیته تجارت فدرال آمریکا تصمیم بگیرند برای آنکه این نوع توییت‌های افراد مشهور را بتوان از هم تفکیک کرد، دارای شناسه #ad باشند. اما سلبریتی‌ها هم به خوبی قانون را دور می‌زنند و تبلیغات خود را بدون آنکه بگویند تبلیغ است و برای آن پول دریافت می‌کنند، در صفحه‌هایشان می‌گذارند.  به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود یک سلبریتی به کفش‌هایش عشق بورزد یا بدون آنکه پولی پرداخت کند، به رستوران گران و مورد علاقه‌اش برود؟

توییت‌هایی که قوانین را می‌شکنند

مستندی بر این اساس در Channel ٤ به تازگی پخش شده است که نشان می‌دهد چگونه سلبریتی‌های توییتر به سادگی از این تبلیغ‌ها پول‌های کلان دریافت می‌کنند. البته که برای بسیاری این مستند و خبر شگفت‌آور نبود. بسیاری از کاربران توییتر از نقشه سلبریتی‌ها آگاه بودند، اما برخی هم هستند که ساده‌لوحانه فکر می‌کنند. دستور‌العمل‌های اجرایی درباره قانون تبلیغات آنلاین به رسانه اجتماعی بستگی دارد. با این حال بسیاری از سلبریتی‌ها هستند که این قوانین را می‌شکنند. وین رونی ‌سال گذشته به دلیل توییتی که درباره برند نایک کرده بود، بازخواست شد و اخیرا هم به دلیل توییت‌های تبلیغاتی نامشخصی مجددا بازداشت شد. درحال حاضر هم او دوباره اکانتی باز کرده که در انتظار تایید است.

جاستین ببر هم در روز مادر از شرکت تحویل گل نام برده و هیچ کجای توییتش به تبلیغات اشاره نکرده، همین کار یعنی او قوانین را زیر پا گذاشته، اما انگار هنوز کسی او را مورد بازخواست قرار نداده است.

البته که جاستین اشاره ویژه‌ای به این برند تجاری نکرده است، اما از آن طرف هم به نظر می‌رسد طرفداران جاستین ببر چیزی از کمپینی که او برای روز مادر ساخته است، نمی‌دانند و متن او را بارها بازنشر کرده‌اند و همین بهترین اتفاق برای آن شرکت تجاری است.  

از این پس احتمالا بیش از این با چنین نمونه‌هایی مواجه می‌شویم. تاییدیه‌های شبکه‌های اجتماعی هم انگار بیش از پیش به این اتفاق کمک و راه فرار را هم بیشتر برای سلبریتی‌های شبکه‌های مجازی باز می‌کنند.  شاید یادتان باشد که مایکل جردن در دهه ١٩٨٠ میلادی از نایک تشکر کرده بود. آن زمان شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این هم یک تبلیغات است، اما او هم بابت همین کار پاداش بزرگی دریافت کرد.