۰ نفر

سقوط "الکترون" به حفره‌های امنیتی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 271765
سقوط "الکترون" به حفره‌های امنیتی

یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی در چارچوب نرم‌افزاری الکترون کشف شده که امنیت هزاران اپلیکیشن و نرم‌افزار رایانه‌ای را به مخاطره انداخته است.

به گزارش وب سایت cyber scoope، مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

چارچوب نرم‌افزاری الکترون یک چارچوب منبع باز است که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای سیستم‌های عامل مختلف، امکان توسعه و طراحی نرم‌افزارهای با محیط گرافیکی را می‌دهد.

حالا به تازگی پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که در چارچوب نرم‌افزاری الکترون یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی جدید کشف و دریافت کرده‌اند که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران نرم‌افزارهای مربوطه دسترسی پیدا کنند و خطرات و تهدیدات زیادی را برای کاربران ایجاد کنند.

براندان اسکاروِل – یکی از پژوهشگران و محققان شرکت امنیت سایبری Trustwave – که از این حفره‌های امنیتی پرده‌برداری کرده است، می‌گوید که توسعه‌دهندگان این نرم‌افزارها باید فکری به حال انتشار به‌روزرسانی و نسخه‌های جدیدی که حاوی وصله‌های امنیتی است، باشند تا نسخه‌های آلوده و معیوب نرم‌افزاری مربوطه را که اطلاعات کاربران را به خطر می اندازد، اصلاح کرده و مشکل مذکور را برطرف سازند.

الکترون