۰ نفر

کاربرد جدید ارز دیجیتال برای تایید اعتبار جواهرات

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 269663
کاربرد جدید ارز دیجیتال برای تایید اعتبار جواهرات

شرکت IBM با همکاری برخی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه جواهرات، می‌خواهد از فناوری بلاک‌چین به منظور تایید هویت و اعتبار جواهرات استفاده کند.

به گزارش زد دی نت، فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد و در استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی کاربرد فراوانی دارد، حالا قرار است با همکاری برخی از شرکت‌های نام‌آور همچون IBM به منظور تایید و احراز هویت و اعتبار طلا، جواهرات و فلزات گرانبها به کار برده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت کامپیوتری IBM هم اکنون با کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در بازار تامین و فروش طلا و الماس در حال همکاری است تا بتواند با استفاده از فناوری TrustChain خود، روند استخراج تا فروش جواهرآلات را به‌صورت دقیق تحت بررسی و  نظارت قرار دهد.

فناوری TrustChain از پلت‌فرم ابری بلاک‌چین توسعه داده شده از سوی شرکت IBM استفاده می‌کند و به طور قطع می‌تواند اعتبار فرایند خرید و فروش جواهرات و طلا را برای مشتریان و خرده‌فروشان به میزان بسیار زیادی بالا ببرد.

این شرکت که سابقه بسیار زیاد و درخشانی در حوزه معرفی، تولید و توسعه محصولات رایانه و تکنولوژی داشته است، حالا با توسعه فناوری پلت‌فرم بلاک چین (block chain) می‌خواهد وارد صنعت پررونق و پرفروغ جواهرات و فلزات گرانبها نیز شود و موجبات رضایت و خشنودی هرچه بیشتر کاربران و مشتریان این صنعت پرطرفدار  را فراهم بیاورد.