۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

برنامه نویسان ایرانی ۱۸۰میلیارد تومان درآمد کسب کردند/ محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی کدامند؟

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 269370
برنامه نویسان ایرانی ۱۸۰میلیارد تومان درآمد کسب کردند/ محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی کدامند؟

بر اساس آمارهای منتشر شده، ایرانی‌ها در سال گذشته استقبال زیادی از برنامه های موبایلی داشته اند که باعث شده تا ۱۸۰ میلیارد تومان به جیب برنامه نویسان روانه شود.

اقتصادآنلاین-محمد ممتازپور؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که علاقه برنامه نویسان ایرانی روز به روز به ساخت و توسعه انواع نرم افزار به ویژه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی بیشتر می‌شود و این درحالی است که هیچگاه آمار رسمی از میزان نرم افزار‌های ایرانی ارایه شده به بازار و میزان استقبال از آن‌ها اعلام نشده است و هنوز مرجع رسمی برای رصد این بازار به وجود نیامده است.

کافه بازار تنها مرجع غیر رسمی است که هر ازچندگاهی آمارهایی از میزان استقبال از بازِی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی ارایه می‌دهد و به تازگی آمار‌های جالبی از میزان استقبال ایرانی‌ها از نرم افزار‌های موبایلی ارایه داده است.

بر اساس آمارهایی که به تازگی از این مرجع اعلام شده است، در سال گذشته ایرانی‌ها استقبال زیادی از برنامه‌های موبایلی داشته اند که باعث شده تا 180 میلیارد تومان به جیب برنامه نویسان روانه شود.

نکته قابل توجه در آمار اعلامی نشان می‌دهد که میزان تراکنش‌های پرداختی برای بازی‌های اندرویدی 94 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است و این درحالی است که این رقم برای برنامه‌های کاربردی رشد 64 درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که تهران با 2125 توسعه دهنده در راس لیست استان‌های عرضه کننده نرم افزار و بازی‌های اندرویدی قرار دارد و بعد از آن خراسان رضوی با 645 و اصفهان با 495 توسعه دهنده قرار گرفته اند وبه همین دلیل 50 درصد درآمد بازار نرم افزار کشور در اختیار توسعه دهندگان تهرانی،15.1 درصد در اختیار توسعه دهندگان خراسانی و 8.9 درصد نیز در اختیار توسعه دهندگان اصفهانی است.

براساس آمار کافه بازار، اپلیکیشن‌های «دیوار»، «بادصبا» و «ایرانسل من» به ترتیب رتبه برنصب ترین اپلیکیشن‌ها را در اختیار دارند.

در بخش بازی‌های دیجیتال نیز «باقلوا»، «کوئیز آف کینگز» و «آمیرزا» به ترتیب در راس لیست پرنصب ترین بازی‌های اندرویدی قرار گرفته اند.

برنامه نویسان ایرانی

برنامه نویسان ایرانی

برنامه نویسان ایرانی

برنامه نویسان ایرانی

برنامه نویسان ایرانی