۰ نفر

تکذیب نفوذ اینترنتی به سامانه درمان سوءمصرف مواد

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 232032
تکذیب نفوذ اینترنتی به سامانه درمان سوءمصرف مواد

سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد: در سامانه آیداتیس وزارت بهداشت هیچ گونه آسیب پذیری که منجر به دسترسی اطلاعات ذخیره شده شود، وجود نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وبدا، بررسی های فنی مرکز ماهر درمورد اخبار منتشر شده مبنی بر هک سامانه مرتبط با مدیریت توزیع متادون وزارت بهداشت، بیانگر غیرواقعی بودن اخبار مذکور بوده و سامانه آیداتیس شاهد هیچگونه آسیب پذیری نبوده است.

 سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد؛ در پی درج اخبار غیرواقعی در خصوص هک سامانه مرتبط با مدیریت توزیع متادون در کشور و دسترسی و نشت اطلاعات هویتی تعداد قابل توجهی از افراد، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (مرکز ماهر) موضوع را با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و پس از ارزیابی های دقیق فنی مشخص شد در سامانه مذکور هیچ گونه آسیب پذیری که منجر به دسترسی اطلاعات ذخیره شده شود، وجود نداشته و موارد منتشر شده ساختگی و ارتباطی با داده های ذخیره شده در این سامانه نداشته است.

این مرکز اعلام کرد؛ هموطنان می توانند برای دریافت هرگونه اطلاعات و آگاهی امنیتی و همچنین درخواست امداد و کمک فوری در موارد بروز رخداد یا حادثه رایانه ای، به آدرس مرکز ماهر با عنوان www.certcc.ir مراجعه کرده یا از طریق شماره تلفن 22115950-021 و آدرس ایمیل cert@certcc.ir اطلاع رسانی کنند.