۰ نفر

وزیر ارتباطات در واکنش به افزایش قیمت اینترنت؛

واعظی: تعرفه‌های جدید اینترنت دوباره بررسی می‌شود

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 211105
واعظی: تعرفه‌های جدید اینترنت دوباره بررسی می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: تعرفه‌های جدید از هر لحاظ قیمت را برای کاربران کاهش می‌داد اما به دلیل اعتراض کاربران مصوبه نرخ‌های جدید اینترنت را متوقف کردم تا دوباره بررسی شود.

محمود واعظی در نشست با خبرنگاران، درباره توقف اجرای تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت که در روزهای اخیر به دستور وی انجام شد، گفت: این مصوبه از هر لحاظ به نفع کاربران بود، اما پس از اعلام آن بگونه‌ای شد که مردم تصور کردند تعرفه‌های جدید به ضررشان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی گفت: در حال حاضر مردم به صورت خرد برای اینترنت هزینه پرداخت می‌کنند که برای مثال در ابتدای ماه 8 هزار تومان و بابت گیگ‌های اضافه هزینه جدا پرداخت می‌کنند که در نهایت متوسط هزینه ماهانه اینترنت 25 هزار تومان برایشان تمام می‌شود اما در تعرفه‌های جدید قرار بود مردم ماهی 10 هزار تومان شامل سه گیگ ترافیک خارجی و 6 گیگ ترافیک بین‌الملل بپردازند که از این نظر به نفع مردم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از این رو دستور توقف اجرای تعرفه‌های جدید را دادم که مقرر شد مجددا کمیته تشکیل شود تا مصوبه اخیر و تعرفه‌های اینترنت ثابت را دوباره بررسی کند.

وی در واکنش به اینکه بررسی تعرفه‌های جدید افزاییش 60 درصدی قیمت اینترنت کاربران معمولی را نشان می‌داد، گفت:قیمت‌های این مصوبه از هر لحاظ تعرفه اینترنت را برای مردم کاهش می‌داد، اما به دلیل فضای ایجاد شده و اعتراض کاربران دستور توقف و بررسی دوباره تعرفه‌ها را دادند.