۰ نفر

درآمد جهانی پرداخت موبایلی به ٤٥٠ میلیارد دلار رسید

٤٠ میلیون تلفن هوشمند در اختیار مردم است

۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 168194
٤٠ میلیون تلفن هوشمند در اختیار مردم است

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ٤٠ میلیون تلفن هوشمند دراختیار مردم است و معتقدیم که هر تلفن می‌تواند نقش یک کارت هوشمند را ایفا کند، تاکید کرد: درآمد جهانی پرداخت موبایلی ٤٥٠ میلیارد دلار بوده که پیش بینی می‌شود در سال ٢٠١٩ از مرز هزار میلیارد دلار هم عبور کند بنابراین باید به استقبال این تحولات رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته در دولت یازدهم و به ویژه در پسابرجام با رفع تحریم ها، پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته و کارهای بسیاری انجام شده، تاکید کرد: تعداد کاربران اینترنت از ٣.٥ میلیاردنفر عبور کرده، تعداد مشترکان تلفن همراه به ٧ میلیاردنفر رسیده و تحولات سریعی در حال انجام است.

به گفته او درآمد جهانی ارتباطات به ٤٤٠٠ میلیارد یورو در سال ٢٠١٩ می رسد که البته امروز در کشور و جهان با نسل سوم و چهارم تلفن همراه روبه رو هستیم و پیش بینی می شود در سالهای آتی به نسل پنجم تلفن همراه برسیم.

وی ادامه داد: لازم است در این زمینه بازنگری داشته باشیم، بر این اساس تلاش داریم از حوزه جهانی عقب نیفتیم و بنا داریم در برنامه ششم بیست هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش داشته باشیم که البته سه برابر آن باید از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شود و ٥٠ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه مرتبط با فناوری اطلاعات سرمایه گذاری خواهد شد.

واعظی تاکید کرد: این سرمایه گذاری ها در شرایطی که در سیصد و پنجاه شهر نسل چهارم تلفن همراه را داریم باید صورت بگیرد.

به گفته او پهنای باند امروز به چهار هزار گیگابیت رسیده است و بستر فراهم است تا در بانکداری هم وارد فصل جدید شویم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال و کارافرینی و بهبود بهره وری را با این تحولات رقم خواهیم زد و در این راستا باید رفع گلوگاه ها را در دستور کار قرار دهیم.