۰ نفر

واعظی: محدودیت بودجه عامل اصلی اولویت‌بندی طرح هاست

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱
کد خبر: 165826
واعظی: محدودیت بودجه عامل اصلی اولویت‌بندی طرح هاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محدودیت بودجه ای را عامل مهم در اولویت بندی پروژهای تعریف شده در سه سال گذشته عنوان کرد.

«محمود واعظی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه قدردانی از پژوهشگران برتر فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران در جمع خبرنگاران افزود: طرح های بسیاری در سه سال گذشته طراحی شده است که به دلیل محدودیت بودجه ناچار به اولویت بندی شده ایم.

به گزارش اقتصادآنلالین به نقل از ایرنا، وی گفت: پروژه اعزام انسان به فضا گرچه به این وزارتخانه ربطی ندارد اما در سال های گذشته به دلیل محدودیت بودجه از اولویت خارج شد.

واعظی متولی طرح پرتاب انسان به فضا را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد و گفت: بودجه این برنامه نیز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی تامین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد در آینده با رفع مشکل بودجه ای هم برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد مرحله اجرایی شود.

واعظی افزود: ماهواره شریف ست که به ماهواره دوستی مشهور است تا آخر امسال به فضا پرتاب می شود.

در آیین چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران از مجریان پروژه تحقیق و توسعه، طراحی، ساخت و آزمون زیرسامانه پیشرانش بلوک انتقال مداری ایرانست2، طراحی تفصیلی و ساخت مدل کیفی سامانه ریز ماهواره ناهید، طراحی، ساخت و تست چرخ عکس العملی و طراحی و ساخت پیل سوختی پلیمری 5 کیلووات فشرده با رویکرد کاربردی فضایی با اهدای لوح تجلیل شد.

همچنین چهار پژوهشگر و هشت تهیه کننده مستندات علمی به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.