۰ نفر

تفاهم ایران و آذربایجان برای همکاری‌ ماهواره‌ای و مخابراتی

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
کد خبر: 152232
تفاهم ایران و آذربایجان برای همکاری‌ ماهواره‌ای و مخابراتی

در سفر وزیر ارتباطات آذربایجان به ایران میان دو کشور برنامه‌هایی برای همکاری‌های دوجانبه طراحی و تنظیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ظهر امروز در دیدار وزیران ارتباطات ایران و آذربایجان تفاهم‌هایی مبنی بر همکاری مشترک میان دو کشور صورت گرفت و براین اساس قرار شد دو کشور در حوزه‌های ماهواره، IT، همکاری‌های مخابراتی، پستی، تجارت الکترونیک و امنیت سایبری همکاری‌هایی داشته باشند.

محمود واعظی در حاشیه این دیدار، اظهار کرد: روابط دو کشور طی دو تا سه سال اخیر رشد بسیار خوبی داشت و روسای ایران و جمهوری آذربایجان دیدارهای مشترکی با یکدیگر داشته‌ و در قالب آنها بر گسترش روابط دو کشور تاکید کرده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر زمینه‌های مختلفی که برای همکاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: قرار بر آن است که در سفر وزیر ارتباطات آذربایجان دیدارهایی با شرکت‌های خصوصی صورت گیرد تا بخش خصوصی دو کشور نیز بتوانند از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات همچنین به برگزاری نمایشگاه باکوتل که آذرماه در آذربایجان برگزاری می‌شود اشاره کرد و این نمایشگاه را محل مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی دانست.

واعظی در عین حال از تفاهم دو کشور برای ایجاد سایتی مشترک خبر داد و افزود: قرار است بر روی این سایت محصولات دو کشور برای خرید الکترونیکی ارائه شود.

وی همچنین یادآور شد: در سفر وزیر آذربایجان تیم کاملی او را همراهی می‌کند و بر همین اساس قرار است این مجموعه بازدیدی هم از فرودگاه پیام داشته باشد.

وزیر ارتباطات همچنین از تشکیل کمیته مشترکی برای پیگیری امور مربوط به همکاری‌های دو کشور اشاره کرد.

وزیر ارتباطات آذربایجان نیز در صحبتی کوتاه نیز از گسترش روابط تجاری دو کشور ابراز رضایت کرد.