۰ نفر

مدیرعامل همراه اول اعلام کرد؛

بازگشت ۲۰ درصد مشترکانی که ترابرد کرده بودند

۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 148210
بازگشت ۲۰ درصد مشترکانی که ترابرد کرده بودند

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی با بیان اینکه طی مدت اجرای طرح ترابردپذیری کمتر از ۲۰ هزار نفر اپراتور خود را تغییر داده اند،گفت: در این مدت نیز حدود ۲۰ درصد افرادی که از شبکه ما به اپراتورهای دیگر ترابرد کرده بودند به شبکه همراه اول بازگشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وحید صدوقی ظهر امروز در نشستی خبری در نمایشگاه تلکام به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های همراه اول پرداخت و در ارتباط با توسعه نسل چهار و نیم اظهار کرد: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته نصب حدود ۱۱ هزار سایت برای ارائه این خدمات برنامه ریزی شده که در شهریور ماه بیش از ۱۱۰۰ سایت نصب شده و اکنون مشترکان درصورت دسترسی به دستگاه های حمایت کننده از این خدمات توان دانلود بیش از ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه زمان دریافت پروانه تنها دو درصد دستگاه‌های مشترکان نسل چهار را پشتیبانی می کرد گفت: اکنون تعداد این دستگاه‌ها به ۱۵ درصد رسیده است و همین موضوع نیاز به توسعه خدمات این بخش را بیان می کند.

وی همچنین از برنامه ریزی این اپراتور برای توسعه خدمات نسل چهار خبر داد و گفت: برنامه توسعه نسل چهار از شهریور ماه سال جاری شروع شده و پیش بینی ما این است که تا سال بعد بتوانیم حداقل ۲۰۰ شهر را به این نسل مجهز کنیم.

صدوقی در پاسخ به بحث یکپارچه سازی مخابرات و همراه اول نیز اظهار کرد: برنامه پنج ساله مخابرات ارائه شده و باید اقدامات لازم انجام شود چراکه سهام ما در بورس ارائه شده و جمع آوری آن کار ساده ای نیست اما آمادگی های لازم برای این کار کسب خواهد شد.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور همچنین در پاسخ به سئوالی درباره شعار این شرکت در طرح ترابردپذیری و اینکه آیا این شعار به نوعی توهین به مشترکان سایر اپراتورها نبوده و آنها را غیر معتبر خطاب نمی کند، عنوان کرد: در همراه اول بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان برای حفاظت از اطلاعات سرمایه گذاری شده و به نظر ما همین که این اطلاعات در همراه اول حفظ می شود نوعی اعتبار است.

وی در عین حال به سرمایه گذاری بالغ بر پنج میلیاردی این شرکت در سالهای گذشته در زمینه فیلترینگ هوشمند خبر داد و گفت: تمهیدات متعددی در نظر گرفته ایم تا والدین بدانند وقتی سیم کارتهای کودک را در اختیار کودکان خود می‌گذارند دسترسی به مطالب نامناسب برای او محدود شده است به همین دلیل در اینترنت درسا ۲۰ درصد تخفیف داده ایم چراکه تنها دغدغه تامین مالی نداریم.

صدوقی در ارتباط با عقد قرارداد با اپراتورهای مجازی هم عنوان کرد: مدل تجاری این شرکت ها و نوع همکاری آنها با ما اهمیت بسزایی داشته و پس از بررسی این موارد تلاش داریم در یک ارزیابی منصفانه توانمندی این شرکتها را مورد بررسی قرار داده و به طور منصفانه به عقد قراردادهای مربوطه بپردازیم.

وی در ارتباط با کاهش سهم بازار همراه اول بر اساس برخی آمارها نیز توضیح داد: ما به طور معمول برنامه ۹۰ را در نظر می گیریم اما بر اساس شیوه های مختلف آمارهای متعددی احصاء می‌شود. به هر صورت وزارت ارتباطات به شکل فصلی این آمارها را اعلام می‌کند اما طی سالهای اخیر این رقم به طور دائم درحال افزایش بوده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در خصوص کاهش هزینه های اینترنت همراه اول گفت: سال گذشته بر اساس قیمت اینترنت تنها هشت درصد هزینه ما مربوط به هزینه اینترنت بود و کاهشی که امسال گفته می شود در هزینه های اینترنت ایجاد شده مربوط به این بخش بود البته ما سعی داریم در حوزه محتوای داخلی تخفیف هایی ارائه دهیم اما درکل در موارد متعدد امکان تفکیک مصرف محتوای داخلی یا خارجی وجود نداشته و علاوه بر آن در نهایت تخفیف های مربوطه شاید بتواند رقم بسیار اندکی درحد چهار درصد را شامل شود.

صدوقی در ادامه در ارتباط با اختلالاتی که به دنبال روند توسعه ای این شرکت ایجاد شده گفت: پوشش بین شهری همراه اول تقریبا تمام جاده های اصلی و ریلی و حدود ۸۰ درصد جاده های فرعی را شامل میشود و اکنون در طول روز از مشترکان اپراتورهای دیگر روزانه حدود یک میلیون نفر به شبکه همراه اول رومینگ می کنند اما به هر صورت ما در زمینه نصب تجهیزات خود برای آنتن دهی بهتر با مشکلاتی مانند شهرداری و ممانعتهای مردمی نیز مواجهیم.