۰ نفر

با امضای تفاهمنامه بین دو کشور صورت گرفت؛

ایران مسیر تازه انتقال داده به ترکیه می شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 144489
ایران مسیر تازه انتقال داده به ترکیه می شود

شرکت ارتباطات زیرساخت ایران اعلام کرد: تفاهمنامه جایگزین شدن مسیر ایران برای انتقال داده به ترکیه به جای مسیر دریایی فعلی با شرکت ترکسل ترکیه به امضا رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزهای اخیر از افزایش پنج برابری حجم ترانزیت بین الملل ایران در سه سال گذشته خبر داده و گفته است: میزان ترانزیت کنونی تا یک و نیم سال آینده چهار برابر می شود.

محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران نیزپیشتر یکی از سیاست های خود برای جبران درآمدهای این شرکت را توجه به ترانزیت بین المللی از مسیر ایران اعلام کرده بود.

در همین ارتباط امروز روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت از امضای تفاهمنامه ای بین مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و مدیرعامل شرکت ترکسل ترکیه خبر داد.

تفاهمنامه مذکور با هدف گسترش همکاری های دوجانبه بین محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و خان ترزی اوغلو مدیرعامل شرکت ترکسل در حاشیه کنفرانس بین المللی ایران کانکت 2016 امضا شد.

این تفاهمنامه در برگیرنده فرصت هایی برای ایجاد مسیرهایی جایگزین از منطقه خلیج فارس به ترکیه و سایر کشورهاست و امکان حضور طرف سوم را در این مشارکت فراهم می آورد.

بر اساس این تفاهمنامه موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی ایران می تواند جایگزین مطمئن و مناسبی برای مسیرهای دریایی بحرانی کنونی باشد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت پیشتر اعلام کرده بود: روند ترانزیت داده در 2 سال گذشته رشد خوبی داشت، به گونه ای که پارسال 600 گیگابایت ترانزیت داده از مسیر ایران صورت گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی که روز سه شنبه در همایش بین المللی ایران کانکت 2016 در محل هتل اسپیناس پالاس سخنرانی کرد، یادآورشد: اکنون 70 درصد ترانزیت داده عراق از ایران انجام می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که بررسی ها نشان می دهد 30 درصد ترانزیت داده افغانستان از مسیر ایران تامین می شود، از 100درصد ترانزیت داده آذربایجان از مسیر کشورمان خبر داده بود.