۰ نفر

خبر مهم برای ادارت درباره مصرف برق در ساعات کاری

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۸
کد خبر: 720474
خبر مهم برای ادارت درباره مصرف برق در ساعات کاری

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر با تشریح نحوه نظارت بر مصرف برق ادارات گفت: بر اساس مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری شدند.

به گزراش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالامیر یاقوتی گفت: طبق مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری هستند و ملاک عمل در این مصوبه، میزان مصرف برق سال ۱۴۰۰ است و ادارات باید مصرف خود را نسبت به سال تعیین شده کاهش دهند.

وی با بیان اینکه از طریق راهکار‌های ساده قابلیت بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق وجود دارد، ادامه داد: خاموش کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و ... از جمله راهکار‌های بی هزینه‌ای است که با رعایت این موارد می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعات اداری دست یافت.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر درباره برنامه کاهش مصرف برق در ساعات غیراداری نیز گفت: ادارات موظفند مصرف برق خود را در ساعات غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند.

یاقوتی ادامه داد: در مجموع تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پرمصرف، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسور‌های روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتور‌های LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکار‌های کاهش مصرف برق ادارات به شمار می‌روند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر، پتانسیل کاهش مصرف برق ادارات در پیک بار را ۱۰۰۰ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بود که با اعمال استاندارد‌های سختگیرانه و نظارت دقیق، برای کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات در پیک مصرف هدف‌گذاری شده است.