۰ نفر

کاهش قیمت نفت برای دومین روز پیاپی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 716925
کاهش قیمت نفت برای دومین روز پیاپی

قیمت نفت برای دومین روز پیاپی در روز سه‌شنبه افزایش یافته که دلیل آن می‌تواند طرح آمریکا برای خرید نفت جهت پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی و همچنین آتش‌سوزی‌های گسترده در کانادا باشد که نگرانی درمورد کمبود عرضه را تشدید کرده‌است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم  اطلاعات ضعیف اقتصادی چین که نشان‌دهنده کند شدن رشد اقتصاد این کشور است نتوانسته قیمت نفت را پایین بیاورد، چون بازار بر سود بالاتر پالایشگاهی در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا تمرکز دارد.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۳ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

به گزارش رویترز،  هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از ۱ درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند و روند سه‌روزه کاهش قیمت خود را متوقف کردند.

 وزارت انرژی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد ۳ میلیون بشکه نفت خام برای ذخایر استراتژیک نفتی خود جهت تحویل در ماه اوت خریداری می‌کند.

 تحلیلگران عقیده دارند پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا در صورت ادامه کاهش قیمت نفت این کشور تا زیر ۷۰ دلار در هر بشکه از بازار حمایت خواهد کرد.

 سود پالایش نفت در چین ۱۸.۹ درصد در آوریل نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته است. تقاضا در چین رو به بهبود است. اطلاعات حمل‌ونقل این کشور حاکی از افزایش استفاده از خودروست، درحالی‌که سفرهای بین‌المللی هم رو به افزایش هستند.

 نگرانی در مورد عرضه نفت به‌خاطر آتش‌سوزی‌های گسترده در کانادا هم از قیمت نفت حمایت کرده‌است.

 آتش‌سوزی در استان آلبرتای کانادا باعث تخلیه ۳۰ هزار نفر و تعطیلی تولید ۳۱۹ هزار بشکه معادل‌های نفتی شده که معادل ۳.۷ درصد از تولید این کشور است.

 این احتمال وجود دارد که ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس بعدی خود تولید نفت را بیش‌از پیش کاهش دهد و باعث کمبود عرضه در نیمه دوم سال جاری میلادی شود.

 از طرف دیگر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور از ۷ حوزه بزرگ شیل در ماه ژوئن به یک رکورد جدید می‌رسد.

 تحلیلگران عقیده دارند شرایط اقتصاد کلان دنیا و زیرساخت‌های عرضه و تقاضای انرژی در اروپا عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی هستند.