۰ نفر

کاهش قیمت نفت پس از افزایش هفتگی؛

نامشخص بودن نرخ تورم و آمار اشتغال آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 709003
نامشخص بودن نرخ تورم و آمار اشتغال آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۴ مارس به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهای معاملات آتی برنت که در این هفته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است، با ۳۳ سنت یا ۰.۴۲ درصد کاهش به ۷۸.۹۴ دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۷۴.۱۵ دلار رسید که در این هفته حدود ۸ درصد افزایش یافت.

بازارها اکنون منتظر آمار هزینه ها و تورم ایالات متحده در روز جمعه و تأثیر آن بر دلار آمریکا هستند. تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets در اوکلند می‌گوید: «اگر تورم امروز ایالات متحده سیگنال‌های مثبتی به بازارها ارائه دهد که انتظار می‌رود تورم ایالات متحده بیشتر کاهش یابد، بازار ممکن است بازگشت خود را حفظ کند.»

او افزود: «داده‌های ناامیدکننده ممکن است دوباره نگرانی‌هایی را در مورد سیاست فدرال رزرو ایجاد کند و دستاوردهای اخیر را محدود کند.»

قیمت‌ها در این هفته به دلیل خوش‌بینی در مورد بهبود اقتصادی چین افزایش یافته است. فعالیت‌های تولیدی چین در ماه مارس با سرعت کمتری در مقایسه با رشد بی سابقه در فوریه افزایش یافت، اما همچنان از انتظارات اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز فراتر رفت.

فعالیت‌های صنعتی چین در هفته‌های اخیر پس از پایان محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی، به عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت‌ها تبدیل شده است.

قیمت نفت پس از بزرگترین ورشکستگی بانک پس از بحران مالی ۲۰۰۸ که معامله‌گران و بازارها را آشفته کرد، قرار است برای دومین هفته متوالی افزایش یابد. نگرانی ها در مورد بحران بانکداری جهانی پس از نجات دو بانک، در ایالات متحده و اروپا، کاهش یافت.

به دلیل کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و توقف صادرات از اقلیم کردستان عراق، که فشار ناشی از کاهش کمتر از حد انتظار در عرضه روسیه را خنثی کرد، قیمت‌ها در روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

تولیدکنندگان به دنبال توقف خط لوله صادرات شمال، تولید خود را در چندین میدان نفتی در منطقه نیمه خودمختار کردستان در شمال عراق متوقف کرده یا کاهش داده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۴ مارس به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و به پایین ترین حد در دو سال گذشته رسید.