۰ نفر

قیمت نفت پس از افزایش اشتغال در آمریکا افزایش یافت

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 706103
قیمت نفت پس از افزایش اشتغال در آمریکا افزایش یافت

قیمت نفت در روز جمعه پس از آمارهای اشتغال در ایالات متحده بیش از حد انتظار بیش از 1 درصد افزایش یافت، اگرچه هر دو معیار در هفته بیش از 3 درصد کاهش یافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نفت برنت ۱.۱۹ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۲.۷۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 96 سنت یا 1.3 درصد افزایش به 76.68 دلار رسید. انتظارات افزایش بیشتر نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان و اروپا چشم انداز رشد جهانی را مختل کرده و هر دو شاخص نفت خام را در این هفته پایین آورده است.

با این حال، پس از گزارش دولت در روز جمعه که در بحبوحه نشانه هایی از عادی شدن بازار کار مختل شده به دلیل بیماری همه گیر در حال عادی شدن است، ممکن است دلیل کمتری برای افزایش نرخ بهره به همان اندازه که برخی می ترسیدند، داشته باشد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به افزایش بیشتر و بالقوه سریعتر نرخ بهره هشدار داده و گفته است که بانک مرکزی در ابتدا اشتباه می کرد که تورم را "گذرا" می دانست. نشست بعدی سیاست پولی آن برای 21 تا 22 مارس برنامه ریزی شده است.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس می گوید: «قیمت نفت به دلیل نگرانی های دوباره از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به شدت در حال نوسان است.تقویت دلار همچنین نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گران می کند. سهام جهانی که اغلب همگام با قیمت نفت حرکت می‌کنند، به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید، زیرا سرمایه‌گذاران بانک‌ها را تخلیه کردند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، داده‌های گسترده‌تر اشتغال در ایالات متحده در ماه فوریه با افزایش 311000 نفری لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در مقایسه با انتظار 205000 شغل افزایش یافته است. این احتمالا تضمین می کند که فدرال رزرو برای مدت طولانی تری نرخ بهره را افزایش خواهد داد، که به گفته تحلیلگران بر قیمت نفت تاثیر می گذارد.

در سمت عرضه، تولیدکنندگان بزرگ نفت عربستان سعودی و ایران، هر دو عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، پس از روزها گفتگوهای فاش نشده قبلی در پکن، روابط خود را دوباره برقرار کردند.بر اساس داده‌های شرکت بیکر هیوز، تعداد سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته با 2 کاهش به 590 رسید که پایین‌ترین میزان از ژوئن بود.

گزارش شده است که ایالات متحده به طور خصوصی از برخی از بازرگانان کالا خواسته است تا نگرانی‌های خود را در مورد حمل و نقل نفت روسیه با محدودیت قیمت در تلاش برای تقویت عرضه، کنار بگذارند.سرمایه گذاران به دقت کاهش صادرات روسیه را زیر نظر دارند، روسیه که تصمیم گرفت تولید نفت خود را در ماه مارس 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

روز پنجشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بودجه ای را پیشنهاد کرد که میلیاردها دلار یارانه صنعت نفت و گاز را حذف می کند.کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد که مدیران پول، معاملات آتی و اختیارات خرید نفت خام آمریکا را در هفته منتهی به 21 فوریه کاهش دادند.