۰ نفر

وزیر نفت خبر داد:

بنزین گران نمی‌شود

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 705994
بنزین گران نمی‌شود

وزیر نفت از خبرهای خوش توافق با چین و گران نشدن بنزین در سال آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ وزیر نفت درباره توافق‌های اقتصادی اخیر با کشور چین گفت: توافق‌های مطلوبی با شرکت‌های بزرگ چینی انجام شده و به‌زودی خبرهای بسیار خوبی در این زمینه به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند که این توافق‌ها و قراردادها بهره خوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

بنزین گران نمی‌شود

جواد اوجی تأکید کرد: برای بار چندم عرض می‌کنم هیچ تصمیمی در بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲ مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم و با برنامه‌ریزی همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ایام نوروز، همه جایگاه‌های کشور مجهز شدند و حدود ۶۰ هزار نفر در این ایام آماده خدمت‌رسانی به مردم کشور هستند.

وزیر نفت ادامه داد: ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافته و هیچ کمبودی در این زمینه نیست، امیدواریم با همکاری مردم هیچ مشکلی در تأمین سوخت نوروزی نداشته باشیم.

اوجی همچنین گفت: ایران اکنون در حوزه فرآورده‌های نفتی با همسایگان خود تجارت دارد، همچنین تاکنون برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در دولت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

تقویت شبکه گازرسانی شرق کشور

 اوجی در مراسم عملیات اجرایی خط لوله تربت جام با اشاره به اینکه همزمان  در این منطقه، فاز دوم طرح ذخیره‌سازی شوریجه، درحال اجراست، گفت: خط لوله انتقال گاز یازدهم و دو خط لوله دیگر به سمت شمال شرق و شرق کشور را در حال انجام است که برای سال ۱۴۰۲ و سال‌های آینده تکمیل خواهند شد تا مشکل افت فشار در این استان‌ها برای همیشه حل شوند.

 او درباره‌ی وضع فعلی فاز ۱۱ پارس جنوبی یادآور شد: در این فاز به‌عنوان مرزی‌ترین و مهم‌ترین فاز پارس جنوبی ۲۰ سال هیچ اقدامی انجام نشده بود، اما خوشبختانه در شرکت ملی نفت ایران طی یک سال و نیم گذشته برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و با جابه‌جایی سکوی ۱۲ C روی چاه‌های فاز ۱۱، ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

ثبت رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش

وزیر نفت با اشاره به اینکه امسال رکورد تولید یک میلیارد مترمکعبی گاز ترش در کشور ثبت شد، گفت:  ۱.۸ میلیارد لیتر فرآورده نفتی تولید و توزیع شد و افزایش تولید روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وزیر نفت درباره‌ی اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای استمرار پایداری گاز در کشور تصریح کرد: ذخیره‌سازی گاز طبیعی‌فشرده‌شده (سی‌ان‌جی) و اس‌ان‌جی، ذخیرسازی گاز در مخزن شوریجه دی، احداث ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان و خط لوله محمدیه در منطقه پارچین از جمله اقدام‌هایی است که برای پایداری گاز در استان‌های خراسان، سمنان و گلستان در حال اجراست.